Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Les renovables són el futur i surten a compte"
Més d’un centenar d’assistents a la jornada d’autoconsum elèctric amb plaques solars
Una de les imatges que van deixar les ponències. Foto: CCB

BAGES / Redacció  
20/03/2016 11:35
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
"Les energies renovables són el futur i surten a compte, i cada cop seran més els equipaments públics i privats que generaran energia per a autoconsum". Aquest va ser el missatge principal dels ponents de la jornada sobre autoconsum elèctric mitjançant plaques solars fotovoltaiques, que va reunir uns 110 assistents a la UPC. La jornada estava organitzada per l’Agència Comarcal de l’Energia del Bages (del Consell Comarcal del Bages), la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener, el Gremi d’Electricitat, Fontaneria i Afins del Bages i Berguedà, i la Intercol·legial Tècnica -formada pel Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa, el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, el Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya-.

La primera intervenció va anar a càrrec de Frederic Andreu de SolarTradex, que va explicar que “una instal·lació fotovoltaica per a autoconsum és com comprar per avançat part de l’energia elèctrica consumiren en els propers 20 anys, però pagant un preu força més baix que l’actual”. També va parlar de l’impost al sol, que grava una taxa a l’autogeneració, però va assegurar que, malgrat aquest impost, l’energia solar continua sortint a compte, sobretot si som capaços d’aprofitar per a autoconsum tota l’electricitat fotovoltaica que es genera sense injectar-la a la xarxa. Andreu també va preveure que “en un futur no llunyà, molts habitatges i indústries generaran part de l’electricitat mitjançant plaques fotovoltaiques i disposaran de petites bateries per poder aprofitar millor l’energia solar”.
 
Després va ser el torn de l’Ajuntament d’Artés i SUD Renovables que van explicar la seva experiència amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques en dos equipaments municipals: l’escola Doctor Ferrer i Cal Sitges.
 
Finalment, la darrera part de la jornada va servir per presentar exemples d’instal·lacions solars fotovoltaiques en l’àmbit privat, com algunes granges, o la nova planta fotovoltaica de l’empresa Denso, instal·lada per Innover i que proveeix el 3% de l’electricitat que necessita la fàbrica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]