Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La gira 'Els músics no mengen' s'atura a Santpedor
La iniciativa vol posar de manifest "la situació de greus dificultats que travessa el sector musical i cultural" a la vegada que es recpaten productes bàsics per al Banc d'Aliments
Elo regidor Agustí Comas i Dani Prat, impulsor de la iniciativa, aquest dimarts. Foto: AJS

SANTPEDOR / Redacció  
29/03/2016 11:35
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
L’auditori del convent de Sant Francesc esdevindrà, el dilluns 3 d’abril a les 7 de la tarda, la seu del pròxim concert de la gira solidària Els músics no mengen. L’ajuntament de Santpedor s’adhereix a aquesta iniciativa que va arrencar el passat mes de gener, a  Girona, de la mà del grup musical Pearson i la Fundació Banc dels Aliments amb l’objectiu de posar de manifest "la situació de greus dificultats que travessa el sector musical i cultural".
 
El projecte consisteix en la programació de concerts solidaris arreu de Catalunya durant els quals els assistents entreguen una bossa amb tres productes alimentaris de primera necessitat per obtenir l’entrada. L’objectiu final és doble: d’una banda, es volia aconseguir sumar una tona de productes que els bancs d’aliments dels municipis participants entregaran entre els seus usuaris i, de l’altra, generar una reflexió col·lectiva sobre la situació de la cultura i les arts al país.
 
El concert que tindrà lloc el dilluns 3 d’abril a Santpedor comptarà amb la participació de tres artistes: Pearson, Andreu Rifé i Eduard Gener. Una quinzena de grups i artistes de primera línia del panorama musical català donen suport al projecte que passarà per un total de 7 ciutats del país fins el mes de maig. Santpedor serà la segona localitat de la Catalunya Central que acollirà els concerts de la gira després d’Igualada, on es van recaptar 800 quilos d’aliments al  concert que es va celebrar el passat 21 de febrer.
 
Amb la meitat de la gira feta, la recaptació ja ha superat amb escreix l’objectiu fixat inicialment i actualment les aportacions recollides als 4 concerts realitzats fins ara sumen 1,5 tones. L’organització considera que la cita d’aquest diumenge a Santpedor podria reeditar l’èxit assolit a l’anterior i arribar a les 2 tones recollides.
 
Música per una bona causa
El regidor de Cultura, Agustí Comas, ha presentat el concert aquest dimarts acompanyat dels artistes impulsors en un acte que ha tingut lloc a la Capella de Sant Andreu de Santpedor. Durant la seva intervenció, Comas ha remarcat "el paper que les administracions juguem en la formació i transmissió d’uns determinats valors i d’una activitat cultural amb la qual hem de comprometre’ns perquè estem parlant d’un espai bàsic per vertebrar el país que volem".
 
El regidor ha assegurat que "iniciatives com aquesta ens donen l’oportunitat de materialitzar aquest compromís i contribuir a visualitzar la greu situació de crisi que arrossega la nostra indústria cultural. Si volem abandonar la crisi, hem de comptar també amb un sector que, a Catalunya, suposael 5,89% del nostre PIB, gairebé al nivell de França, que és d’un 6,49%".
 
Les entrades es podran adquirir anticipadamentenviant un correu electrònic a l’adreça pearsonband@gmail.com, indicant el nom i cognoms i el nombre d’entrades. Les localitats es bescanviaran amb l’entrega de la bossa d’aliments de primera necessitat el mateix dia del concert, mitja hora abans del seu inici.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

El carrer Guimerà amb tanques per les obres
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
ERC Santpedor reclama a Jordi Soteras que renunciï a l’acta de regidor
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La IX Nit de l'Esport i la Cultura posa en valor un any més el talent, la trajectòria i el compromís


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]