|
| El Geoparc es posa a prova per revalidar el títol quatre anys més |
| Dos experts de la Xarxa Mundial de Geoparcs de la Unesco han visitat Montserrat i la Sèquia, entre d'altres |
 |
| Nakada i Aloia són els dos experts de la Unesco que han visitat diversos punts de la Catalunya Central. Foto: CCB |
|
| BAGES / Redacció |
| 22/06/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
El Geoparc de la Catalunya Central s'ha posat a prova de la mà dels avaluadors de la Xarxa Mundial de Geoparcs de la Unesco que han estat aquests dies a la zona per avaluar la revalidació del títol per a quatre anys més.
El japonès Setsuya Nakada, professor del Centre de Recerca de l'Insitut Reial de Volcans i Terratrèmols de la Universitat de Tòkio i expert avaluador de la Xarxa Unesco de Geoparcs de la regió Àsia Pacífic, i l’italià Aniello Aloia, coordinador nacional dels Geoparcs Mundials Unesco italians i gerent del Parc Nacional i Geoparc del Cilento, han estat els darrers dies de visita al Geoparc de la Catalunya Central.
Durant les darreres jornades han visitat, entre d’altres, Montserrat; les coves de Collbató i del Toll; forns de calç a Collbató; les tines de la Vall del Flequer; el celler Oller del Mas; el Poble Vell, guixeres i falla del Mig Món a Súria; la Sèquia i la falla del Guix a Sallent; el Molí del Mig, el nucli antic i el Puig de la Balma a Mura; i la Seu de Manresa. La seva visita serveix per avaluar el funcionament del Geoparc, la implicació del sector públic i privat, el patrimoni geològic, natural, cultural i gastronòmic, els equipaments i els projectes de futur.
A finals de setembre, en una reunió de la Xarxa Europea de Geoparcs es farà públic el veredicte final que marcarà la permanència del Geoparc de la Catalunya Central a la Xarxa Mundial de Geoparcs Unesco. Aquesta revalidació es fa cada quatre anys. El conseller comarcal de Turisme, Josep Canals, ha explicat que “els avaluadors s’han mostrat molt interessats, receptius i interrogadors en el sentit positiu. Ja ens han fet alguna recomanació i proposta, però ara estem a l’espera del resultat final”.
Manresa, entre les visites dels experts Nakada i Aloia han estat també a Manresa, on han fet una visita a la ciutat i han rebut informació sobre la campanya "Manresa, Cor de Catalunya", el projecte Manresa 2022 i tots els aspectes que tenen relació amb el Geoparc i la geografia local. |
|
|