Dissabte 02 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tot a punt perquè comenci la Formula Student Spain
Enguany és el primer cop que hi participa un equip d'estudiants de la UPC de Manresa
L'equip Dynamics UPC Manresa, treballant en la construcció del seu monoplaça abans de la competició. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Redacció  
17/08/2016 11:35
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
La Formula Student Spain 2016 ja està escalfant motors. Se celebrarà a Montmeló del 25 al 28 d'agost, i per primer cop —tal com ja va anunciar aquest diari— hi participa un equip manresà. Són els Dynamics UPC Manresa, tots ells estudiants d'enginyeria mecànica, electrònica i elèctrica de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de la ciutat (UPC).

1.750 estudiants d'enginyeria de 14 països defensaran al Circuit de Barcelona-Catalunya, que tindrà lloc a Montmeló, els seus monoplaces inèdits en diferents proves teòriques (els dies 25 i 26), pràctiques (dissabte 27) i acabaran el 28 d'agost amb la prova Endurance, de resistència.

Serà la setena edició de la Formula Student Spain, totes elles celebrades també al circuit de Montmeló. Es tracta d'una competició que promou l'excel·lència en els estudis professionals d'enginyeria, entre una àmplia varietat d'equips internacionals. Tots ells treballen durant un any en el disseny i construcció d'un monoplaça de carreres, el qual serà posat a prova pel que fa a la seva presentació, eficiència, pla de negoci i, en general, tot el projecte d'enginyeria que hi ha després de la construcció del prototip.

Des que va començar aquesta competició als Estats Units l'any 1981, ha augmentat el nombre de solucions tecnològiques trobades per estudiants que posteriorment s'han portat al mercat. Entre aquestes destaquen la forma d'alleugerir els vehicles perquè adquireixin més velocitat en menys temps, la manera d'atorgar-los més estabilitat i la millora de l'eficiència en motors de gasolina i elèctrics. “Aquest esdeveniment evidencia la importància de la recerca i la inversió en les noves generacions que molt aviat revolucionaran la nostra forma de moure'ns”, assegura el president de la Societat de Tècnics d'Automoció (STA), Francesc Gonzalez.

El nombre d'equips estatals que participen a la cursa ha anat augmentant al llarg dels anys. El 2010, la Formula Student Spain va començar amb sis equips espanyols. Sis anys després, la seva presència ha augmentat gairebé quatre vegades, arribant a ser 22 equips en la setena edició, sis dels quals són catalans —n'hi ha cinc que provenen de la UPC, entre ells el de Manresa, i un altre de la Universitat de Girona—
.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]