Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Comencen els treballs d'arranjament de la xemeneia de Cal Gallifa
Amb aquestes obres, l'Ajuntament posa a punt un dels elements més icònics i representatius del paisatge urbà de Sant Joan de Vilatorrada, tot donant una passa més en la seva aposta per la potenciació del patrimoni arquitectònic del municipi
L'actuació té l'objectiu de potenciar el patrimoni arquitectònic del poble.

BAGES / Redacció  
19/09/2016 11:35
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
L'adequació i cura del patrimoni arquitectònic del municipi és un dels eixos destacats del projecte de present i futur de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada en matèria de promoció cultural. En aquest sentit, el passat 6 de setembre el consistori va donar el tret de sortida a les obres de reparació del coronament de la xemeneia de Cal Gallifa, que presentava clars signes de deteriorament com a conseqüència del pas del temps.

Les obres projectades consisteixen en el rejuntat d’esquerdes, la col·locació d’anelles de fibra de carboni i la reposició de les peces ceràmiques despreses, així com la retirada de l’antic parallamps de punxes, en desús des de ja fa temps.

Atesa l'alçada de la torre, per poder dur a terme la reparació del coronament de la xemeneia l'empresa encarregada de les obres, Constructora Calaf, ha aixecat una bastida de 28 metres al voltant de tot el perímetre de l'estructura. "Amb aquests treballs, l'Ajuntament posa a punt i renova l'aspecte d'un dels elements més icònics i representatius del paisatge urbà de Sant Joan de Vilatorrada, una empremta important del passat fabril del nostre poble" afirma l'alcalde Gil Ariso, que defineix les obres de recuperació de la xemeneia com un "projecte prioritari" que s'emmarca en "l'aposta i el compromís de l'Ajuntament de potenciar i fer lluir el patrimoni arquitectònic del poble".

Amb un pressupost d’adjudicació de15.912,18€ (més 3.341,56€ d’IVA), la durada prevista de les obres és de 3 setmanes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]