Dijous 29 de juliol de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La PAHC també fa classes de repàs
La plataforma ha engegat aquesta setmana una escola popular per a fills de famílies sense recursos
Alguns dels infants que han assitit aquest dilluns a les classes de la nova escola de la PAHC. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Noemí Badrenas  
18/10/2016 11:35
Catalunya es posiciona per ser una destinació referent en Slow Tourism
Prop de 700 joves de 16 a 18 anys han participat aquest curs als tallers de sensibilització i convivència
Es busca un conductor que va atropellar un vianant i va fugir
Tractament fitosanitari en arbrat a diferents punts de la ciutat
“No totes les famílies es poden permetre pagar una acadèmia de repàs extraescolar per als seus fills”. Amb aquesta idea, la PAHC del Bages ha obert una escola popular a Manresa que, tot i néixer de la plataforma, està oberta a tota la ciutadania que ho necessiti. Està ubicada als baixos del bloc ocupat del carrer Sobrerroca i ha començat les classes aquest dilluns. Dóna servei a 41 infants, la majoria dels quals són veïns del Barri Antic i provenen de la comunitat marroquina i africana.

Les classes es faran cada tarda de dilluns a divendres. Cada grup serà d’uns vuit infants, que comptaran en tot moment amb la figura de l’acompanyant que, d’entrada, es farà càrrec d’un màxim de dos infants per tarda i de quatre per setmana: “Volem anar a poc a poc, molts no tenim experiència en aquest àmbit i volem assegurar-nos que ho podem fer bé”, afirma una de les voluntàries, Clàudia Sorinas, que afegeix que és precisament per aquest motiu que, de moment, no han volgut inscriure més alumnes.

Alguns s’han quedat fora, però “si veiem que funciona sempre estem a temps d’ampliar el centre adaptant la planta baixa de l’edifici o utilitzant espais cedits com podria ser l’Ateneu de la Sèquia”.

La majoria dels acompanyants són joves universitaris; alguns són mestres, altres logopedes o sociòlegs, i n’hi ha que no tenen formació en l’àmbit de l’educació però sí molta voluntat en què el projecte funcioni i serveixi per cobrir “la necessitat”, com és el cas d’alguns pares que també han volgut aportar-hi el seu gra de sorra. El gruix dels infants inscrits vénen de les escoles Reinaxença i Pare Algué: “No vam tenir temps de fer molta difusió del projecte abans d’iniciar-lo, però vam enganxar cartells informatius a aquestes escoles, que són dues de les que acullen més immigrants. També ens vam reunir amb el director del Pare Algué, que va emfatitzar molt amb la idea i ens va ajudar a difondre-la entre les famílies”, assegura.

A l’escola popular, se’ls mescla per edats i gènere “perquè es relacionin el màxim possible”, detalla la voluntària. L’hora que dura el repàs serveix per fer els deures i resoldre dubtes que els hagin quedat oberts a l’escola. Durant els primers quinze minuts, però, els acompanyants els fan parlar entre ells i perquè s’expliquin com ha anat el dia, què han fet a l’escola, quins problemes han tingut o quines coses divertides els han passat: “Volem que facin activitats grupals, que es coneguin entre ells i que els grans puguin ajudar els més petits”, explica.

Un altre dels seus objectius és adaptar el material escolar a la realitat de cada infant: “Els llibres i les fitxes utilitzades a les escoles sempre porten noms catalans o castellans; nosaltres volem que aquests nens s’identifiquin ràpidament amb el material, de manera que introduirem noms com Mamadou o Mohammed”.

Objectiu: l'autogestió
Durant l’estiu s’han celebrat assemblees obertes on els participants per decidir-ho pràcticament tot: des de l’enfoc de les classes fins el color de les parets o d’on es traurien els diners per a les obres. L’escola ha pogut engegar gràcies al suport rebut per diverses entitats i empreses de la comarca, com ara editorials, que els han regalat llibres nous. També hi ha escoles que els han donat llibres usats o llibreries que els han facilitat material d’estudi per estrenar, explica Sorinas.

La intenció dels voluntaris és, però, tenir els seus propis recursos per finançar les adequacions que encara cal fer al local —com arreglar la paret posterior— i per comprar la resta de material que necessiten els més petits. És per això que volen tirar endavant diverses iniciatives que permetin la col·laboració dels ciutadans. La darrera ha estat el sorteig de dues paneres, gràcies al qual han obtingut més de mil euros que han destinat a les obres de la nova escola.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

S'aprova el projecte per arranjar el vial i el talús del carrer Bon Temps a Les Brucardes
Les piscines municipals de Solsona posen a prova dissabte la resistència dels nedadors
Prop de 700 joves de 16 a 18 anys han participat aquest curs als tallers de sensibilització i convivència
Tractament fitosanitari en arbrat a diferents punts de la ciutat
Es busca un conductor que va atropellar un vianant i va fugir
L’alcalde de Súria es reuneix amb el secretari d’Indústria
L’escola de formació del CAE finalitza el primer semestre de l’any amb 632 participants i 1.728 hores impartides
Sant Joan recupera més de vuit tones de tèxtil usat al primer semestre de 2021


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]