|
| La carretera de Viladordis guanyarà dues rotondes i un passeig per a vianants |
| Una servirà per solucionar el punt conflictiu per enllaçar amb la C-55 en direcció nord; l'altra anirà a la sortida de la ronda de Manresa en sentit sud, just a l'alçada del Camí dels Tovots; la via verda permetrà arribar a peu al nucli de Viladordis |
 |
| La via verda sortirà de la segona rotonda i permetrà arribar a peu al nucli de Viladordis. Foto: DTIS |
|
| MANRESA / Redacció / Carmina Oliveras |
| 28/10/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
El departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació per a la construcció de dues noves rotondes a la carretera de Viladordis. Les obres surten a concurs per un valor de 2,3 milions d'euros i un termini d'execució de 8 mesos. S'adjudicaran el gener, amb la previsió que comencin durant el primer trimestre de l’any vinent.
Una de les rotondes servirà per solucionar el punt conflictiu per enllaçar amb la C-55 en direcció nord. Fins ara, els vehicles que sortien de la ciutat per la carretera de Viladordis que es volien dirigir cap el Guix havien d'aturar-se per cedir el pas abans de poder accedir a la ronda de Manresa efectuant un gir a l'esquerre. Ara, en aquest punt, es construirà una rotonda que facilitarà els accessos i permetrà agafar direccions que fins ara no es podien agafar.
L'altra rotonda es construirà també a la carretera de Viladordis, just a l'alçada de la sortida del Camí dels Tovots (el que prové de les pistes). En aquesta ocasió, la rotonda servirà per facilitar el trànsit dels vehicles que provenen per la C-55 del nord i que accedeixen a la ciutat per aquest punt. A banda de l'accés als Tovots, la nova rotonda també tindrà entrada al Camí del Grau.
Carretera més àmplia per accedir a la C-16 A banda, s’adequarà la carretera de Viladordis en el tram que va des de l’enllaç amb la C-55 fins a l’enllaç amb l’autopista C-16, on se situa el nucli de Viladordis.
L’obra completa comprèn un tram de 900 metres, en el qual es formarà una calçada de 10 metres d’amplada amb 2 carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres cadascun.
Passeig per arribar a Viladordis En un costat de la calçada es crearà una via verda de 2,5 metres d’amplada, separada per una barrera mixta de fusta i acer i una filera d’arbrat i enllumenat. D’aquesta manera, quedarà connectada la xarxa urbana de Manresa amb el nucli de Viladordis amb un itinerari de vianants i bicicletes. S’instal·larà un semàfor per garantir el creuament de la via verda en direcció als camins existents al costat nord, en especial la ruta que condueix per la marge del riu Llobregat fins al monestir de Sant Benet de Bages.
Segons el departament, les obres permetran millorar la mobilitat entre la ronda de Manresa (C-55) i l’autopista C-16, així com resoldre les connexions locals de Viladordis amb la C-55 i la zona agrícola dels Trullols. Aquests treballs se sumen a l’eixamplament de la ronda de Manresa a quatre carrils que ja s’ha dut a terme i que va incloure la creació d’un nou ramal des de la carretera de Viladordis cap a la ronda de la C-55 en sentit Barcelona.
L'Ajuntament expresa la seva satisfacció L’Ajuntament de Manresa ha expressat la seva satisfacció pel fet que la Generalitat dugui a terme aquesta inversió. Segons el regidor de Planejament i Projectes Urbans, Marc Aloy, l’actuació “complementa el desdoblament de la ronda est de Manresa duta a terme el 2015 i permetrà millorar notablement la seguretat de la mobilitat entre el carrer Viladordis i la ronda (C-55). A més a més, les dues noves rotondes permetran fer tots els moviments, alguns dels quals ara no són possibles o es fan a través de girs a l'esquerra”.
El regidor també valora molt positivament que “l'actuació també prevegi realitzar un recorregut per a vianants i bicicletes arbrat que unirà Viladordis amb el nucli urbà, ara inexistent. A més, aquest recorregut permetrà connectar la ciutat, de manera segura i a través d'un passeig agradable, amb la vall del Llobregat, i diversos indrets de l'Anella Verda de la ciutat, molt concorreguts pels manresans”.
Per tot plegat, Marc Aloy agraeix al departament de Territori i Sostenibilitat “el treball conjunt que s'ha fet al llarg de la redacció d'aquest projecte i que ha permès incorporar-hi millores proposades per l’Ajuntament de Manresa”. |
|
|