Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa municipalitza el mercat de Puigmercadal
Serà el gener, després que el darrer concurs no generés l’interès de cap empresa; els paradistes es van posicionar a favor de la gestió municipal: “És l’oportunitat de fer un projecte nou de futur”
Una de les parades del Puigmercadal. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
08/11/2016 20:15
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
El mercat de Puigmercadal estarà gestionat finalment per l’Ajuntament de Manresa. El proper 1 de gener n’assumirà la gestió directa després que l’últim concurs públic per trobar un concessionari extern no generés l’interès de cap empresa, motiu pel qual l’Ajuntament va decidir allargar la concessió fins el 31 de desembre a la darrera empresa que se n’ha fet càrrec –Mercat Puigmercadal SL.

Quan només falten dos mesos perquè expiri el termini, el consistori fa el pas de remunicipalitzar la gestió, amb la qual cosa “s’obre una nova etapa”, en la qual els paradistes hi veuen “l’oportunitat de fer un projecte nou per encarar el futur”. A banda dels paradistes, la CUP –principal grup a l’oposició– també va reclamar la remunicipalització com a via per assegurar la viabilitat del mercat.

Fonts municipals han explicat aquest dimarts que l’equip de govern (CDC i ERC) “té clara la necessitat de mantenir en marxa l’equipament; és una peça clau en el context del centre històric”. En aquesta línia –i paral·lelament a la confecció del concurs que va quedar desert– l’Ajuntament va preveure un pla d’inversions. Dins el pressupost del 2016 hi ha una partida de 110.000 euros per a reformes, que s’afegeixen a les que es van fer el 2015, que van consistir sobretot en la renovació de l’enllumenat interior.

Enguany, també s’ha dut a terme el repintatge del paviment i la reparació de l’ascensor i del terra de la zona de peixateries. Altres treballs previstos són l’adequació dels serveis públics de la planta altell, el pintat exterior de façanes, porxos, zones de portes d’accés i moll, la neteja de pintades en parets d’obra vista, i la millora d’enllumenat de la rampa d’accés a la planta soterrani, entre altres.

L’equipament va viure als 90 els anys daurats
Actualment, 12 de les 39 parades del Puigmercadal i els set locals de l’altell no tenen activitat. Inaugurat el 1987, el mercat està lluny dels seus anys daurats, concentrats als 90, quan era referent al Bages. En un debat organitzat al febrer per la CUP, els paradistes van detallar les mancances actuals, com ara la falta d’aparcament exclusiu per a clients, les multes als cotxes mal aparcats, l’estat de les instal·lacions, l’horari, la pèrdua de veïns del Barri Antic, la crisi o les grans àrees comercials de la perifèria.

La CUP ho celebra, però critica el retard
La CUP Manresa ha fet públic un comunicat després de fer-se oficial la decisió de l'equip de govern de gestionar de forma directa el Puigmercadal en el que mostra la seva satisfacció per l'aposta del govern de la ciutat per remunicipalitzar el Mercat. Tot i celebrar la decisió, la CUP lamenta "el valuós temps que ha perdut el govern en buscar vies de gestió privada pel mercat municipal en els darrers mesos, enlloc d'apostar des de bon començament per la gestió directa del servei un cop esgotada i prorrogada la concessió".

La candidatura ha recordat que, des del primer dia, la seva aposta era per la remunicipalització del mercat, ja que considera que "l'Ajuntament és qui pot fer-ne una millor gestió per tal que aquest torni a ser un motor econòmic de referència al nucli antic de la ciutat i, a la vegada, contribueixi a la revitalització d’aquesta zona de Manresa".

Va ser amb aquest objectiu que la CUP va presentar una moció al ple de febrer, on es demanava que "l'Ajuntament no reobri el procés de concessió del Mercat i comenci a treballar per la gestió directa del servei, millorant-ne d'entrada l'accessibilitat i la senyalització i replantejant els horaris d'obertura". En el seu moment, la moció va ser modificada per l'equip de govern, i l'opció de la gestió directa va quedar en un segon terme.

Malgrat "els nou mesos que han passat i les dificultats que segueix atravessant el mercat, des de la CUP som optimistes i creiem que, finalment, l'aposta per la gestió directa del servei servirà a l'Ajuntament i a la ciutat per recuperar la plena activitat del mercat, sempre i quan l'equip de govern estigui a l'alçada de la situació".

El comunicat també emplaça l’ajuntament a treballar conjuntament les propostes que, al seu dia, la CUP ja va presentar al ple. Per últim, el comunicat referma que "l'aposta de la CUP per les municipalitzacions seguirà sent una prioritat, i que seguiran treballant per buscar aquesta alternativa en tots aquells serveis que estiguin externalitats i, així, eliminar la gestió privada i l'enriquiment empresarial del major nombre de serveis de la ciutat".


 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MERCAT PUIGMERCADAL  COMERÇ  CENTRE HISTÒRIC 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Obren el termini per presentar candidatures als Premis Cambra
MANRESA
Campanya 'Comerç lliure d'etiquetes' per trencar amb els estereotips de gènere al comerç local
ST. FRUITÓS
Calendari d’obertura dels establiments comercials en diumenge i dies festius per l’any 2026

ACTUALITAT
La Cambra de Comerç de Manresa i Parcir editen “Bages: territori original”
ACTUALITAT
Comerciants del Guimerà de Manresa llancen la campanya "Vine al carrer Guimerà. T'ho posem fàcil"
ECONOMIA
La proposta de Llei de Cambres arriba al Ple del Parlament de Catalunya sense esmenes a la totalitat
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]