Dimarts 23 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Bisbat assegura que no té cap interès econòmic en el convent de les Caputxines
També afirma que no deixarà sense assistència a les germanes i explica que ja les havia advertit que la cessió del monestir podria acabar "en un carreró sense sortida"
La germana Pilar Lumbreras, en primer terme. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / C. Oliveras / N. Badrenas  
12/12/2016 11:35
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
Festes de Sant Pere de la Carretera de Santpedor de Manresa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
El Bisbat de Vic ha afirmat aquest dilluns que no té cap interès econòmic en el convent de les Caputxines de Manresa i ha subratllat que, en l’afer de la cessió de les instal·lacions a la Fundació Sociosanitària de Manresa (FSSM), sempre ha actuat atenent-se al dret canònic. A través d’un comunicat que no admet cap pregunta posterior, el Bisbat també ha assegurat que no deixarà sense assistència a les monges i ha detallat que ja les havia advertit que la cessió del monestir, per la manera com es va fer, podria acabar “en un carreró sense sortida”.

La propietat del convent de Sant Carles de Barromeu ha estat un dels cavalls de batalla dels darrers dies, ja que les monges han insinuat entre línies que el què no agradava al bisbe és que el que es proposava era una donació. De fet, tal com va publicar aquest diari dissabte, les monges asseguren que les decisions sobre els immobles recauen en l’orde de les Caputxines “i no sobre el bisbe”.

El Bisbat, però, no ho veu així. En el comunicat d’aquest dilluns es detalla que el monestir és “de clausura pontifícia i, per tant, depèn directament del Sant Pare”. En aquest sentit, el Bisbat entén que “es regeix pel Codi de Dret Canònic de l’Església i requereix de l’autorització de la Santa Seu en cas de qualsevol alienació de béns que siguin propietat de les caputxines, com ara el monestir”.

En aquesta mateixa línia, assegura que no té cap interès econòmic sobre el convent i que simplement es fixa “en la correcció formal dels acords que s’han pres”. També indica que el bisbe —que va ser nomenat Comissari Pontifici del convent— no pot prendre decisions de manera unilateral sense comptar, de la mateixa manera, amb el vistiplau de la Santa Seu. I revela que fa tres anys ja va advertir a les caputxines i a la fundació “la necessitat de sol·licitar a la Santa Seu les llicències necessàries” per a la validesa de la donació que es volia dur a terme.

Un altre dels punts delicats de l’afer és l’assistència a les quatre monges que viuen al convent. La germana Pilar Lumbreras va advertir dissabte que la marxa de la FSSM —que s'ha produït aquest dilluns— les deixava sense cuidadores. En aquest punt, el Bisbat ha dit que posarà a disposició de les germanes “diferents solucions per tal que puguin continuar rebent l’assistència necessària per a viure amb tranquil·litat dins la clausura”, tot i que no ha detallat quines.
 
El comunicat insisteix que el conveni signat entre les monges i la Fundació Sociosanitària de Manresa —en què les germanes plasmaven la seva voluntat de cedir el monestir per fer-hi una residència per a gent gran a canvi que la fundació es fes càrrec d’elles mentre visquessin— és “nul de ple dret” per no complir amb les formalitats necessàries citades segons la normativa canònica. Amb tot, però, afirma que continuarà “treballant i dedicant els seus millors esforços per ajudar les Germanes Caputxines i la Fundació Sociosanitària de Manresa en tot allò que necessitin per a trobar una solució vàlida que respecti el dret”.



Comentaris
Ramon Bacardit Busquet | 13-12-2016 | 09:54
Tal com diu aquest article, no hi ha interès econòmic, per part del Bisbat, per tant molt adient, prudent i just seria que el Bisbat encarregui l'assistència física i sanitària de les monges a la FSSM. A algú ho haurà d'encarregar, totes les parts hi poden estar d'acord: monges, Ajuntament, ciutadans, Bisbat, FSSM, ........ Una bona forma de refer ponts de diàleg i consens. Quina imatge ha donat el Bisbat de fer fora la FSSM, del convent, com si fossin un ocupes!!! Quina falta de tacte i sensibilitat!!!! quina llàstima que els fidels hàgim de suportar aquestes situacions de disputa, quan es barregen religió i diners!!!! No en tenim prou amb el comportament de la Conferència episcopal española?. PER FAVOR.
 
Tots els comentaris
 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAPUTXINES MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
El cor Lupulus Ensembla canta per a les Caputxines
MÚSICA
El grup T'embolica la Troca actuarà al cicle del convent
MANRESA
Cantors de Sant Miquel i les Escodines, al cicle del convent

MANRESA
L'escolania de Cardona i la coral Escodines canten per les Caputxines
MANRESA
Rossend Sellarés recita al convent de les Caputxines
MANRESA
La Coral a Cor cantarà diumenge a favor de les Caputxines
Una vesprada des del mirador de la Balconada
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Sant Fruitós de Bages reuneix professionals de l’arquitectura i el patrimoni cultural
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
Projectes de l'alumnat de Manresa, guardonats a la 20a edició dels Premis Nous i Noves Professionals
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]