Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ercros va oferir als empleats de Cardona trasllats a Madrid
Els treballadors bagencs es manifesten a la Diagonal de Barcelona, davant les oficines de l’empresa
Els treballadors i l'alcalde, Ferran Estruch, durant la manifestació d'aquest dimecres. Foto: JMP

CARDONA / Carmina Oliveras  
14/12/2016 17:31
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Ercros va oferir de manera extraoficial als treballadors de la planta de Cardona recol·locacions a altres fàbriques de la firma que es troben fora de Catalunya. Ho ha explicat aquest dimecres a la tarda Josep Maria Peña, delegat sindical d’Ercros Cardona, després de la mobilització que els empleats bagencs –que han fet vaga– han protagonitzat a la Diagonal de Barcelona, just davant de les oficines centrals de l’empresa química, en una protesta en la qual també hi ha assistit l’alcalde, Ferran Estruch.

Peña ha lamentat que Ercros encara no s’hagi pronunciat de manera ferma: “ja portem sis mesos així”. Tot i que no hi ha comunicació oficial, l’empresa ha mantingut trobades amb els treballadors i també amb l’alcalde, en les que ha deixat “molt clar” la seva intenció de deixar Cardona a finals del 2017.

En una d’aquestes reunions, sempre informals, és on va tenir lloc la proposta que va desvelar Peña: “Ens van oferir recol·locacions a altres plantes, però també ens van dir que les que tenien més possibilitats eren la d’Aranjuez (a Madrid) i la de Sabiñánigo (a l’Aragó); és a dir, que hauríem d’estar molt de sort perquè ens toqués Cerdanyola, Tortosa o Vila-seca, i això no ho acceptem”.

El delegat sindical també va relatar que “una de les condicions que ens va posar Ercros per no marxar va ser que la planta de Cardona millorés la qualitat de la seva sal, i això ho hem fet; s’han introduït millores que han permès treure més impureses, i seguim treballant per poder-ne treure encara més”. Tal i com es podia llegir en una de les pancartes de la manifestació, “la sal de Cardona serveix”, ha subratllat. Tot i això, però, “l’empresa continua sense pronunciar-se”.

Lamenten "el poc suport" de la Generalitat
Peña ha lamentat també el “poc suport” que, al seu parer, reben de la Generalitat: “Si realment deixen que l’empresa marxi, això no afectarà només als 35 treballadors”. “Ho acabarem pagant tots, perquè el runam s’ha de treure sí o sí, i si no ho fa Ercros, ho haurà d’acabar fent la Generalitat, i això vol dir que ho pagarem tots els contribuents”. En la mateixa línia s’ha pronunciat més d’un cop Estruch, que va quantificar en 16 milions d’euros el cost de treure el runam de Cardona. L’alcalde sempre ha defensat la tesi que “la manera més barata d’acabar amb el runam és que Ercros es quedi”.

Després de la vaga d’aquest dimecres, que ha estat seguida “per un 90% dels treballadors”, els empleats tornaran aquest dijous a la feina, sehons ha avançat Peña.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONFLICTE ERCROS CARDONA 
També et pot interessar:
CARDONA
Cardona demana a la Generalitat que mitjanci amb Ercros
CARDONA
El sindicat CCOO demana a Ercros que no marxi de Cardona
CARDONA
Els treballadors d’Ercros Cardona anuncien vaga

CARDONA
Ercros té mig any per fer el nou pla de restauració de Cardona
CARDONA
Els alcaldes de Cardona i Flix anunciaran accions aquest dimarts
CARDONA
Estruch avisa que treure el runam podria costar 16 milions a la Generalitat
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]