Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Osona lidera la recollida selectiva neta a les comarques centrals
La comarca que genera més residus per càpita és el Moianès
Imatge de Monistrol de Calders, al Moianès, la comarca central que genera més residus segons la Generalitat. Foto: C.O.

OSONA / Redacció  
26/12/2016 11:35
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
El director de l’Agència de Residus de Catalunya, Josep Maria Tost, ha presentat aquesta setmana les dades del 2015 de residus municipals a l’àmbit de les Comarques centrals, que abasta l’Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Osona, i Solsonès. Durant l’acte, el director ha insistit que “cal buscar sistemes més eficients de recollida i escenaris de pagaments per generació, per tal d’avançar significament”.
 
Segons aquest balanç, el 2015 en es van generar 237.112 tones de residus municipals en aquesta àrea, un 2,01% més que l’any anterior. Per càpita, la generació de residus s’ha situat en 1,27 kg/hab./dia, per sota de la mitjana de Catalunya, que és d’1,35 kg/hab./dia.
 
La comarca que genera més residus per càpita és el Moianès, amb 555,31 kg/hab./any, i la que menys Osona, amb 416,65 kg/hab./any. A més del Moianès, l’Anoia i el Berguedà generen més residus que la mitjana de tot Catalunya.
 
Separació de residus per tipus
D’altra banda, la recollida selectiva neta a les Comarques centrals se situa al 36,03 %, lleugerament per sobre de la mitjana de Catalunya, que és del 30,48 %. Aquesta xifra indica el grau de separació de residus descomptant els impropis presents a cada fracció.
 
Concretament, la comarca de l’àmbit central que més separa els residus és Osona, amb un índex de recollida selectiva neta del 53,46 %, mentre que l’Anoia és la que registra l’índex més baix, un 26,14 %. A més d’Osona, el Moianès, el Solsonès i el Bages també se situen per sobre de la mitjana general en recollida selectiva neta.
 
Per municipis, el que més residus separa és Folgueroles, amb un índex de recollida selectiva neta del 78,26 %, seguit de prop de Collsuspina, amb un 77,05 %, Tavèrnoles, amb un 76,71 %, Taradell, amb un 75,69 %, i Sant Vicenç de Torelló, amb un 74,87 %.
 
La situació global a Catalunya
Pel que fa al global de Catalunya, l’any 2015 es van generar 3,7 milions de tones de residus municipals, que corresponen a 1,35 quilos de deixalles per habitant i dia. Això representa un lleuger repunt respecte l’any anterior (1,33 kg/hab/dia). Del total dels residus municipals, es van recollir selectivament el 39%, és a dir, 1,4 milions de tones, que suposa un 3,7% d’increment respecte  el 2014.
 
Podeu consultar el detall de la recollida dels residus municipals de l’any 2015 per a totes les comarques i municipis al web de l’Agència de Residus de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]