Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa replantarà més de 160 plataners del passeig
L’operació per substituir l’arbrat típic del centre de la ciutat s’anirà fent per fases en els propers 12 anys; s’ha fet un estudi que ha determinat que el 65% dels exemplars no tenien bona salut
Un operari tallant els cinc primers exemplars del primer tram del passeig. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
24/01/2017 11:35
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
L’Ajuntament de Manresa replantarà en els propers 12 anys 161 dels 249 plataners del passeig Pere III. Ahir, els primers treballs ja van deixar una postal diferent del primer tram del cèntric vial, on es concentren els exemplars que estan més malalts.

Segons han explicat fonts municipals, les tasques són conseqüència del resultat d’un informe tècnic encarregat per l’Ajuntament. El regidor de Qualitat Urbana, Jordi Serracanta, va explicar que l’objectiu era “conèixer l’estat de l’arbrat d’aquest important i concorregut vial situat al centre neuràlgic de la ciutat” amb la idea “de millorar la seguretat de les persones i garantir la qualitat de l’arbrat”.

Per al regidor, els treballs són un exercici de “responsabilitat”, ja que alguns exemplars “han arribat al final de la seva vida perquè estaven molt afectats en la seva salut, ja sigui per podes molt dràstiques al llarg de tants anys com per les plagues que podien haver patit i han contribuït a la seva feblesa”. Serracanta va recordar algun episodi recent de caigudes de branques a la via pública que “ens han obligat a fer una radiografia exhaustiva i prendre decisions, d’acord amb la valoració dels tècnics”.

Serracanta també va detallar que el pla que ha marcat l’estudi preveu que durant els pròxims tres anys “s’ha de fer un pla de xoc” que afecta 46 arbres, que són els que estan en un pitjor estat i necessiten la seva substitució de forma més urgent. D’aquests, 28 estan situats al primer tram, 11 al segon, 2 al tercer i 5 al quart tram del Passeig. A banda de substituir-los per exemplars joves, es refarà també el paviment dels voltants. Els treballs dels primers cinc exemplars tenen un cost de 10.289 euros.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]