Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Comença 'l'Encesa d'una Nova Llum' a la ciutat
Durant l'acte, organitzat per Òmnium Bages, s'encendran milers d'espelmes per tot el centre històric
Manresa s'ha il·luminat aquest vespre amb milers d'espelmes; a la imatge, la rosassa de la plaça Sant Domènec. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Redacció  
20/02/2017 13:27
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
En el marc de la Festa de la Llum de Manresa, que se celebra aquest dimarts, Òmnium Bages torna a promoure l’Encesa d’una Nova Llum, amb la voluntat que "la ciutat es faci seva la festa". Per cinquena vegada, en la vigília de la Llum, el dia 20 de febrer, començarà l’encesa d’una munió d’espelmes que il·luminaran el centre històric. Milers d’espelmes cremaran alhora. Tothom hi pot col·laborar posant espelmes als balcons, als ampits de les finestres, als aparadors de les botigues, a peu de carrer... "És el naixement d’una nova Llum que, mirant cap al futur des del passat, ens fa  adonar que entre tots ho podem tot", assegura l'entitat.
 
La novetat més significativa d’enguany és la confecció, al mig de la plaça de Sant Domènec, d’una rosassa gegant, reproducció de la que hi havia a l’enderrocada església de Sant Pere Màrtir, preparada per l’artista manresana Mabel Nieto, membre del Cercle Artístic de Manresa. La imatge serà resseguida amb milers d’espelmes amb l’ajuda dels voluntaris.
 
Durant l’Encesa, hi haurà música en directe a la plaça de Sant Domènec amb el grup Arlet. L’Encesa tornarà a comptar amb la il·luminació especial de l’edifici de la Buresa i del de l’antiga seu de la Caixa de Pensions, a càrrec de Bruno Pérez Juncà, especialista en il·luminacions naturals espectaculars de monuments.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA LLUM 
També et pot interessar:
MANRESA
Enganxada entre l’oposició i el govern pel discurs de Junyent de la Llum
MANRESA
Una llum misteriosa feta tradició
BAGES
El PSC reclama a Junyent que digui a qui va acusar de "coacció" en el discurs de La Llum

MANRESA
Les imatges de la Festa de la Llum
MANRESA
Arriben els dies centrals de les Festes de la Llum
MANRESA
Art i tradició en la vigília de la Llum
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]