Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Món Sant Benet celebra deu anys "d’un model d’èxit"
Es programen activitats per a celebrar l'aniversari
El complex ha rebut dos milions de visitants en deu anys. Foto: MSB

ST. FRUITÓS / Redacció  
05/04/2017 16:07
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
La Fundació Catalunya-La Pedrera ha preparat diverses activitats i projectes a dur a terme durant el 2017 per celebrar el 10è aniversari de l’entrada en funcionament de Món Sant Benet, un "projecte cultural, turístic i de lleure que ha esdevingut un model d’èxit i d’innovació, referent en el territori i a Catalunya", asseguren fonts de l'entitat.

Des de la inauguració, al novembre de 2007, ha acollit al voltant de dos milions de persones, que s’han submergit en la història medieval i modernista "mitjançant una proposta museogràfica de primer ordre", o que han participat en centenars de congressos, celebracions i reunions que han atret persones de tot el món.

La "innovadora museografia" incorporada al restaurat monestir de Sant Benet de Bages, reconeguda amb el premi de l’Associació de Museòlegs de Catalunya (2010), ha permès que prop d’un milió de visitants hagi captat ja l’essència d’un espai que durant gairebé mil anys va ser un recinte monàstic i, posteriorment, en les primeres dècades del segle XX, casa d’estiueig de la família del pintor modernista Ramon Casas.

La fundació destaca que 300.000 escolars d’arreu de Catalunya han participat en els tallers i visites, estructurats tant en l’eix històric medieval o modernista com en l’eix de l’alimentació, gràcies a la col·laboració amb la Fundació Alícia, que té la missió de proporcionar eines perquè tothom mengi millor.

La presència d'Alícia, que forma part de la Fundació Catalunya-La Pedrera, ha convertit Món Sant Benet "en un centre de projecció dels hàbits d’alimentació saludable i un focus de projecció del patrimoni alimentari que ha ultrapassat les fronteres del país i ha esdevingut un referent internacional".

Doble celebració a finals de setembre
La celebració del 10è aniversari tindrà el punt culminant a finals del mes de setembre, amb un doble vessant: d’una banda, el dijous 28 de setembre es farà un acte institucional amb la presència de les primeres autoritats del país, i amb la voluntat per part de la Fundació Catalunya-La Pedrera de fer un reconeixement a totes les persones que van tenir un paper destacat en la creació de Món Sant Benet o en el període posterior d’activitat.

L’acte es complementarà amb la participació de l’Ensemble Vivaldi, un conjunt de cambra format pels solistes més reputats del grup I Solisti Veneti, una de les formacions orquestral de més prestigi internacional, fundada el 1959 per Claudio Scimone.

El dissabte següent, 30 de setembre, la celebració s’obrirà a tothom mitjançant una festa popular i familiar en què Món Sant Benet reunirà durant tota la jornada un ampli ventall d’activitats artístiques: actuacions musicals; circ, clown i dansa; teatre còmic; jocs per a infants i tota la família, etc. La jornada acabarà amb un gran concert a l’escenari del prat a càrrec de La Locomotora Negra.

La doble celebració haurà estat precedida per la trobada a Món Sant Benet (setembre) dels 500 participants de les deu edicions realitzades pel programa Joves i Ciència, i per la projecció d’un mapping a la façana de La Pedrera (24 de setembre) en què es visualitzarà el lligam entre aquest emblemàtic edifici i Món Sant Benet, els dos equipaments més importants de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

La memòria de Món Sant Benet
El 10è aniversari serà també un motiu perquè totes les persones que han tingut relació amb l’enclavament puguin compartir-les. Amb aquest motiu, s’ha habilitat una secció del web, denominada El meu Món Sant Benet, on s’hi poden deixar testimonis gràfics o escrits de la relació de qualsevol persona amb el monestir o amb Món Sant Benet.

El web mostra també de manera permanent, mitjançant un compte enrere, el temps que falta fins a la realització de l’acte institucional de l’aniversari, el 28 de setembre. I, finalment, es recordaran, setmana a setmana, els fets més rellevants que han tingut lloc durant els darrers deu anys.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MÓN SANT BENET  ECONOMIA  TURISME 
També et pot interessar:
BAGES
Jornada sobre comunicació i sostenibilitat turística
ECONOMIA
Les Comarques Centrals creixen un 2,7% el 2025, impulsades pels serveis productius
BAGES
Sant Vicenç acull l’última sortida de l’any dels Punts d’Informació Turística

BAGES
Bages Turisme presenta l’oferta de la comarca
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages, finalista dels Premis Tourism4Nature
BAGES
El Bages acull la primera trobada de la Xarxa de les Rutes del Vi de Catalunya
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]