|
| La Seu i el Pont Vell inspiren la imatge de la Capital Cultural |
| Els dissenyadors manresans Xevi Victori i Aida Garriga s'imposen davant de 25 propostes |
 |
| Victori, Garriga i Crespo, amb la imatge que representarà la capitalitat cultural de la ciutat. Foto: AJM |
|
| MANRESA / Redacció |
| 07/04/2017 13:15 |
 |
|
|
 |
Manresa ja té imatge oficial i representativa per exercir com a Capital de la Cultura Catalana 2018. És obra dels dissenyadors manresans Xevi Victori i Aida Garriga, de l’estudi Duplex Creativity, i ha estat seleccionada entre 25 propostes rebudes a través d’un concurs públic. S'emporten un premi en metàl·lic de 1.500 euros.
L’acte de presentació de la imatge s’ha fet aquest divendres al matí al Centre Cultural el Casino i ha anat a càrrec de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo, i dels autors del disseny seleccionat, Xevi Victori i Aida Garriga.
Anna Crespo ha manifestat que “estem contents per la imatge triada i per haver-nos obert al talent dels artistes a través d’un concurs públic i haver rebut 25 propostes diferents”. La regidora de Cultura ha recordat que el jurat del concurs estava format, a banda de ella mateixa com a regidora, per personal tècnic de l’Ajuntament, de Fira de Manresa i de l’Escola d’Art, que han valorat “la seva qualitat gràfica i l’adequació als valors de l’esdeveniment, tenint en compte el suport a la projecció de la ciutat, la cultura, el turisme i el patrimoni i, alhora, l’optimització dels recursos gràfics i de producció”.
Crespo ha afegit que “a partir del 18 d’abril fins al 12 de maig, totes les propostes presentades s’exposaran a l’Escola d’Art”. L’acte d’inauguració d’aquesta mostra es farà el dijous, 20 d’abril, a les 7 de la tarda.
A l’hora de valorar el concepte de la imatge triada, Victori ha manifestat que “les nervadures de la Seu simbolitzen els eixos que enllacen la ciutat de Manresa” i si “busquem la representació cromàtica més rica de la ciutat sense dubte ens hem de referir als vitralls de la Seu, uns elements que per separat són només peces de colors sense cap tipus de força, però que la suma d’elles i amb l’incidència de la llum, formen imatges de gran bellesa, significat i força expressiva”. Metafòricament parlant, la diversitat de colors “és la diversitat social, cultural i humana de la cultura de Manresa”
La imatge s’inspira també en el Pont Vell, una de les principals entrades de la ciutat i patrimoni històric rellevant que “conceptualment ajuda a expressar la idea de connexió entre diferents disciplines i àmbits culturals”. La suma resultant d’aquests elements patrimonials de la ciutat “genera una M, de doble lectura en majúscula i minúscula, que ens serveix per ressaltar la inicial i la identitat de la ciutat de Manresa”.
Pel que fa a la proposta cromàtica, Garriga ha subratllat que “els cinc arcs resultats de la imatge són els cinc grans àmbits que defineixen la cultura de Manresa. Cada un d’aquests ve determinat per una gamma cromàtica diferent, que fa referència a la part artística, tradicional, de l’entorn, el patrimoni i l’àmbit gastronòmic/vinícola i les seves rodalies. Cinc grans pilars, representats cromàticament, sobre els que es construeix la cultura al nostre municipi”.
Seleccionada el 2014 El novembre de 2014, la ciutat de Manresa va ser designada Capital de la Cultura Catalana 2018, una iniciativa promoguda des del 2004 per l’Organització Capital de la Cultura Catalana per tal de "contribuir a ampliar la difusió, l’ús i el prestigi social de la llengua i cultura catalanes, incrementar la cohesió cultural dels territoris de llengua i cultura catalanes i, finalment, promocionar i projectar el municipi designat com a Capital de la Cultura Catalana, tant a l'interior com a l’exterior". |
|
|