Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Bonvehí planteja que el PDeCAT pot tornar a ser autonomista
El digital 'eldiario.es' publica una gravació entre el coordinador organitzatiu del PDeCAT i dirigents bagencs en el qual explica l’estratègia
Bonvehí, a la seu del PDeCAT del Bages. Foto: Noemí Badrenas

BAGES / Carmina Oliveras  
13/04/2017 10:55
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
El Bages i el seu membre més destacat del PDeCAT, David Bonvehí —és coordinador organitzatiu del partit, fent tàndem amb Marta Pascal— són aquest dijous notícia arreu del país per una gravació que ha publicat eldiario.es en la qual Bonvehí explica a dirigents del PDeCAT de la comarca que si el procés acaba bé presentaran un candidat "molt independentista", però que si acaba en fracàs en presentaran un d’autonomista.

Les paraules de Bonvehí destapen, en un moment clau, que el partit no atura la seva maquinària estratègica i que es planteja tots els possibles escenaris de futur. Partits com ara la CUP ja han respòs. La diputada Mireia Boya ha recordat a Catalunya Ràdio que els veïns d’Escòcia favorables a la independència no van deixar de ser independentistes quan va guanyar el no, criticant, així, el canvi de rumb que s’està plantejant el PDeCAT en cas que el procés fracassi.

Un dinar privat al Bages
Els enregistraments es van fer el 31 de març durant un dinar privat amb alcaldes i regidors de l’exCDC al Bages. En la mateixa gravació també es pot escoltar Bonvehí dient que al partit li cal tornar a la “moderació” que ha perdut en polítiques socials o elogiant Santi Vila, a qui veu disputant l’alcaldia de Barcelona a Ada Colau.

Aquest dijous al matí, en declaracions a Catalunya Ràdio, Bonvehí ha matisat les seves paraules i ha explicat que el què va relatar als dirigents bagencs és un hipotètic escenari que seria sempre indesitjat per al PDeCAT. No s’ha volgut pronunciar sobre el possible origen de les gravacions.

Bonvehí dóna les gràcies
També aquest mateix matí, i a través de Twitter, Bonvehí ha donat les gràcies a "tots els que" li han fer arribar "el seu escalf", donant resposta així a les mostres de suport que està rebent a través de la xarxa, on hi ha molts usuris que aseguren que en una reunió privada Bonvehí estava fent el que havia de fer, que és pensar en veu alta sobre tots els escenaris i possibilitats.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA GRAVACIÓ DE BONVEHÍ  PROCÉS  PDECAT BAGES 
També et pot interessar:
MANRESA
La Processó de Divendres Sant celebra els vint-i-cinc anys de la seva recuperació
MANRESA
Afectacions de mobilitat per la celebració de la Processó del Divendres Sant
ACTUALITAT
Consells bàsics de Protecció Civil de la Generalitat per assistir als actes vinculats a Setmana Santa

ACTUALITAT
L’origen de les processons a Espanya
MANRESA
La Processó del Silenci torna a sortir pel centre històric de Manresa
MANRESA
Afectacions de mobilitat per la celebració de la Processó del Silenci, aquest diumenge
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Concert de Setmana Santa ‘Una passió de cinema’ aquest diumenge al Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]