Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ecorail tanca l’any de la reobertura amb un 80% d’ocupació
S’augmenta la flota de ciclorails i s’obté permís per viatjar sobre les vies també en dissabtes i festius
L’Ecorail aprofita les vies del tren de mercaderies entre Callús i Sant Fruitós de Bages. Foto: MIC

BAGES / Carmina Oliveras  
11/06/2017 10:01
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’Ecorail del Cardener ha tancat l’any de la seva reobertura amb una ocupació superior al 80%. En total, han estat 261 les persones que han visitat el pla de Bages pedalant sobre les vies del tren o passejant sobre un trenet en els 17 dies que s’ha pogut fer l’activitat.

Anna Bonvehí, cap de serveis de la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener, ha fet una valoració molt positiva de la primera experiència i ha subratllat el fet que han aconseguit augmentar els visitants que arriben de l’àrea metropolitana de Barcelona: “Durant els primers mesos el perfil dels usuaris eren principalment famílies del Bages, però a mesura que va avançar la temporada i, especialment en aquest 2017, és notori que l’Ecorail ha traspassat fronteres; ha estat com una taca d’oli”.

I hi afegeix: “Ens interessa que vinguin turistes de fora perquè un dels objectius de l’Ecorail és contribuir en el desenvolupament de l’economia local i els visitants que no són del Bages són persones que consumeixen més, que es queden a dinar i a dormir i que pregunten per altres activitats que ofereix la comarca”.

Bonvehí també ha explicat que s’han comprat tres ciclorails més, un fet que permet que ara es puguin absorbir 16 persones per trajecte, que se sumen a les que opten per fer el viatge sense tant desgast físic, ben assegut en un trenet –14 places– o en un remolc –6 places–. També s’ha aconseguit la reserva de la via del tren més enllà dels diumenges. Així, “quan hi ha hagut un grup prou nombrós que ho ha sol·licitat hem pogut oferir l’activitat en dissabte i també en dies festius, per exemple, durant la Setmana Santa vam fer viatges els quatre dies”.

Quatre anys després
L’Ecorail, que aprofita les vies del tren entre Callús i Sant Fruitós de Bages per fer-hi circular trenets i bicicletes adaptades –els anomenats ciclorails–, va realitzar la seva darrera temporada el 2012. A l’estiu següent, el servei ja no va arrencar. El tancament va venir provocat per la dissolució dels consorcis turístics a tot Catalunya que aquell any va manar la Diputació de Barcelona amb l’objectiu d’aprimar l’administració, un moviment que va fer que l’Ecorail perdés el capità que el gestionava.

Quatre anys més tard, l’aposta dels ajuntaments de Sant Joan de Vilatorrada, Callús, Súria, Castellnou de Bages, Santpedor, Sant Salvador de Guardiola i Sant Fruitós de Bages ha permès recuperar “una activitat única a l’estat espanyol” que ara gestiona la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener.

“L’objectiu és aconseguir l’autofinançament”
Històricament, l’Ecorail ha estat deficitari per les limitacions que té: només es pot circular quan Iberpotash no fa ús de les vies i cada trajecte dura unes tres hores, la qual cosa redueix el número de viatges per dia. A més, les temperatures extremes del Bages fa que no funcioni els mesos de més calor o més fred.

L’aposta de la mancomunitat, però, és aconseguir “l’autofinançament”. En aquest primer any, s’ha registrat un dèficit de 3.000 euros, però s’ha de tenir en compte que s’han comprat ciclorails i que es va haver de fer un repàs al material i a les instal·lacions, unes despeses “que el proper any ja no tindrem”. Aquest any l’Ecorail ha tingut el suport del Consell Comarcal, de la Diputació i d’empreses com ara Olis MigJorn, Decathlon o Iberpotash.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TURISME  ECORAIL CARDENER  CALLÚS 
També et pot interessar:
SOCIETAT
Catalunya enceta l'estiu amb el turisme com a impulsor de la contractació
BAGES
L’Ajuntament de Callús s’oposa al projecte actual de la planta de biogàs de Sant Mateu de Bages
BAGES
Un de cada tres cellers del Pla de Bages rep 10.000 visitants anuals

BAGES
Trobada de l’ADF Callús
BAGES
Els veïns de Callús mostren la seva oposició a la refineria de biogàs
SOLSONÈS
Solsona Turisme estrena un web més modern i intuïtiu
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]