Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els treballadors d'Iberpotash entreguen 13.000 firmes a Vilagrà
Asseguren que s'han intentat reunir sense èxit amb la CUP i ERC de Sallent i amb les entitats de la Rampinya i Prou Sal
Fernando Rivera entrega les firmes a Laura Vilagrà, amb un bon grup de treballadors. Foto: Jordi Preñanosa

BAGES / Carmina Oliveras  
13/06/2017 14:49
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Després de la roda de premsa de Promineria, que s'ha fet a la seu que l'entitat té al Palau Firal, una quarantena llarga de treballadors han entregat prop de 13.000 firmes a la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, que les traslladarà a la Generalitat.

Fernando Rivera, president del comitè de treballadors de Súria i Sallent, ha demanat també el suport dels grups parlamentaris i ha insistit en què es demana una pròrroga temporal de dos anys. També ha insistit en què Iberpotash, malgrat “no haver estat potser del tot transparent en els darrers anys”, ara està fent “les coses bé, sobretot des de l’arribada del nou conseller delegat, Carles Alemán”, ha dit.

En aquest sentit, ha demanat confiança: “el runam porta 50 anys allà, ara en demanem dos més, però també demanem que l’empresa acceleri els seus plans de restauració durant aquest temps”. Rivera també ha explicat que s’han intentat posar en contacte amb la CUP de Sallent, ERC de Sallent, Prou Sal i l’associació de veïns de la Rampinya “per fer-los veure que l’empresa també som els treballadors i per explicar-los que al final no estem tan allunyats, ja que tots volem una mineria sostenible”. Les seves peticions, però, encara no han estat ateses per cap dels grups, segons ha dit.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: IBERPOTASH  PROJECTE PHOENIX  MEDI AMBIENT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
2.000 famílies ja han descarregat el conte “Petits herois del medi ambient”
ECONOMIA
La millora del medi ambient a escala mundial podria estar més a prop
MEDI AMBIENT
Canvi climàtic i la COP26

MEDI AMBIENT
Llei de Residus: Adéu al plàstic d'un sol ús
MEDI AMBIENT
Contractem energia verda al rebut de la llum
SÚRIA
Pancartes a Súria contra l'ERO Iberpotash
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Concert de Setmana Santa ‘Una passió de cinema’ aquest diumenge al Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]