Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La CUP vol la dimissió de Saldoni per "desatendre el poble"
Critiquen l'acumulació de càrrecs que té l'alcalde
Imatge de l'assemblea oberta feta aquest dijous al vespre a la plaça de la Verdura de Sallent. Foto: CUP

SALLENT / Redacció  
23/06/2017 11:26
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
La CUP de Sallent —a l’oposició amb 2 regidors— ha demanat la dimissió de l’alcalde, David Saldoni, perquè, assegura, “l’acumulació de cinc càrrecs fa impossible que pugui dedicar-se a governar dignament el poble”.

La CUP, que aquest dijous al vespre va fer balanç dels dos primers anys de mandat de CDC i PSC en una assemblea oberta a la plaça de la Verdura, va recordar que el batlle es va incorporar fa mig any “a la Diputació de Barcelona com a assessor del PDeCAT en règim de dedicació exclusiva, renunciant a la tasca plena a l’Ajuntament”. A la vegada, afegeix la formació, “també forma part  de l’executiva nacional del partit, és vicepresident de l’Associació Catalana de Municipis, vocal de l’Associació de Municipis per la independència i alcalde de Sallent”.

La regidora Èlia Torrescasana va assegurar que Saldoni “ha trencat el pacte amb els veïns que el van votar”, utilitzant l’Ajuntament com “un trampolí per fer carrera política més enllà de Sallent”. I hi va afegir: “Trobem indecent que l’alcalde hagi escollit un càrrec fora del municipi amb un sou de 4.500 euros i, a la vegada, no renunciï als 1.000 euros més que cobra de Sallent”.

Regidors també absents
Torrescasana no només va denunciar “l’absència de Saldoni”, sinó també “de la majoria de regidors”. Segons va dir, aquest fet ha comportat “la creació d’un equip directiu format per treballadors de l’Ajuntament” que, segons es va aprovar en el darrer ple, passaran a cobrar “500 euros més”.

L’assemblea oberta de la CUP va reunir diversos militants que, entre d’altres, van criticar el retard de la nova residència o de Cal Carrera, així com “el sobrecost de 200.000 euros” que ha patit l’obra. També es van queixar de la “inacció” de la regidora de participació, Rosa Argelaguet, que “no ha sabut o no ha volgut donar la rellevància que caldria a les Assemblees Municipals Obertes, les ha deixat morir”.

Altres temes que es van tractar van ser els “més de 700 pisos buits, els joves que no troben un habitatge on quedar-se a viure, les botigues que tanquen” o “la reducció any a any de població”, un fet que, va dir Torrescasana, fa que “ens estiguem convertint en un poble fantasma”.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: HABITATGE  CAL CARRERA SALLENT  FÀBRICA VELLA SALLENT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Habitatge social: construir pensant en el medi ambient
MANRESA
Manresa proposa 12 solars per inscriure a la reserva pública de la Generalitat
CARDONA
S’adjudiquen els tres nous habitatges per a joves del carrer Doctor Merli, 6

SOLSONÈS
Solsona convoca dos actes oberts per a donar vida a habitatges buits
MEDI AMBIENT
El 2030 i 2033 no es podrà llogar / vendre habitatge
ACTUALITAT
Entenent l'usdefruit en un habitatge: Drets, Deures i Limitacions del Propietari
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]