Dimarts 21 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Moià aprovarà divendres el projecte de la depuradora
S'ha convocat un ple extraordinari per a dos quarts de nou del vespre
La nova estació ha de permetre acabar amb la contaminació de la Tosca i el Calders. Foto: A.P.

MOIÀ / Carmina Oliveras  
06/07/2017 18:28
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina
UManresa publica un manual pioner sobre moulage per a simulació clínica
Passejada Poètica del Dia Mundial de la Poesia a Súria
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram
Moià aprovarà de manera inicial aquest divendres el projecte per a construir una nova depuradora al municipi. Es tracta de la primera de les aprovacions que requereix un projecte d'aquestes característiques, però representa ja el tret de sortida per dotar el poble d'una nova estació d'aigües residuals. L'Ajuntament ha convocat un ple extraordinari per a dos quarts de nou del vespre, en el qual es preveu que el punt tiri endavant amb el suport dels dos grups del consistori (AraMoià i CiU), que en un ple anterior ja es van posicionar a favor del projecte.

Tal i com va informar aquest diari l'1 de juny, finalment es construirà una depuradora nova, dins un projecte que té un cost global de 4,8 milions d'euros, i es descarta, per tant, l'ampliació de l'actual estació. La nova instal·lació es farà al mateix terreny on hi ha l’actual. En el pressupost hi ha previstes dues partides —que sumen prop de 880.000 euros— que corresponen a l’explotació de l’estació que caldrà fer mentre durin les obres, ja que les aigües residuals s’han de seguir depurant. És la part que en principi hauria de pagar l’ACA. La resta, que és el gros de l’obra, es pagarà amb una subvenció de la Diputació de Barcelona.

La nova instal·lació ha de permetre posar fi als capítols de contaminació que pateix la riera de la Tosca i el riu Calders, causats per la sobresaturació de l’actual estació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONTAMINACIÓ AL CALDERS  RIERA TOSCA MOIÀ  MEDI AMBIENT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
2.000 famílies ja han descarregat el conte “Petits herois del medi ambient”
ECONOMIA
La millora del medi ambient a escala mundial podria estar més a prop
MEDI AMBIENT
Canvi climàtic i la COP26

MEDI AMBIENT
Llei de Residus: Adéu al plàstic d'un sol ús
MEDI AMBIENT
Contractem energia verda al rebut de la llum
MEDI AMBIENT
La coincidència d’incendis amb pluges extremes augmentarà el risc de pèrdua de sòl en els boscos mediterranis
Pluja de primavera
El CN Manresa cau a Tenerife en un partit amb 40 gols davant l'Echeyde B
L’Orquestra Arts Simfònica Jove i la Polifònica de Puig-reig portaran al Kursaal ‘Cançó d’amor i de guerra’
La Festa del Planter obre les portes de can Poc Oli, en una jornada formativa i divulgativa
La 4a edició de la Nit del Comerç se celebrarà el 6 juliol al pati del Teatre Kursaal
Més de 2.000 persones gaudeixen del Tast de Jocs en una 16a edició de rècord
25 empreses participaran a la 9a Fira de l’Ocupació del Bages per captar talent al territori
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]