Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La CUP inicia campanya contra el nou Mercadona
La formació denuncia que el nou projecte, previst a la Sagrada Família, obvia el parc que havia de donar accés a l'escola Ítaca
Membres de la formació, amb els cartells que han preparat per la campanya. Foto: CUP Manresa

MANRESA / Redacció  
20/07/2017 19:51
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
La CUP de Manresa ha iniciat una campanya contra la construcció del nou Mercadona a la Sagrada Família. El passat mes de maig l'equip de govern format per CDC i ERC amb el suport del PSC, Democràcia Municipal i Ciutadans va aprovar la construcció d'un gran hipermercat Mercadona en aquest barri i ho va fer, explica la CUP, modificant l'ordenació urbanística per facilitar la seva implantació.

La formació independentista no hi està d'acord. Argumenta que la construcció d'un gran hipermercat en una zona com la Sagrada Família "és un nou atac cap al comerç del barri i que no aportarà cap benefici pels petits comerciants de la zona". I afegeix que a la rodalia del barri ja hi ha grans superfícies (com ara Carrefour, Dia o Consum) i, per tant, creuen que un Mercadona "accentua, encara més, un model de ciutat que no volem per Manresa". Un model, insisteix la CUP, "que trenca el teixit de barri i que pretén acabar amb el comerç de proximitat de tota la vida".

També apunten que a l'espai on es construirà aquest hipermercat de 1.500 metres quadrats "hi ha previst un pla parcial amb diferents blocs d'habitatges, un carrer i un parc". Per a la CUP, l'únic element necessari és "el parc que ha de donar accés a l'escola Ítaca i que, malauradament, amb el projecte actual s'ha obviat completament". Per altra banda, també "cal dir que amb aquesta actuació s'urbanitzarà una zona plena d'horts urbans i de vida". Entenen, en aquest sentit, "que aquesta zona, ara per ara, s'hauria de blindar i/o limitar-se a facilitar els accessos a l'escola Ítaca".
 
Per tot això, la CUP creu que l'equip de govern de CDC i ERC hauria d'haver obert el debat als veïns de la zona i tenir-los en compte a l'hora de decidir la modificació urbanística que permetrà la construcció d'aquesta gran superfície.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ECONOMIA  CUP MANRESA  COMERÇ 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Cambra ajuda deu empreses catalanes a obrir mercat a Japó i Corea del Sud
ACTUALITAT
Jacob Petrus destaca la importància de la divulgació i l'acció col·lectiva
ACTUALITAT
Jacob Petrus, en una jornada sobre les empreses davant la crisi climàtica

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra la Setmana del Comerç amb activitats familiars i comerç al carrer
ACTUALITAT
La Cambra de Manresa celebra 120 anys reivindicant talent, indústria i futur
MANRESA
Manresa aposta per la justícia global i el consum conscient aquest maig
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
El nou Pacte Nacional per a la Indústria reforça la transformació industrial a la Catalunya Central
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]