Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els Bombers remullen el foc de Navarcles, controlat aquesta nit
L'incendi ha cremat 12,2 hectàrees, la majoria de les quals són de bosc; llistat dels focs del Bages d'aquest estiu, amb més de 560 hectàrees cremades
Una avioneta damunt les flames, aquest dimarts a Navarcles. Foto: J.G.

NAVARCLES / Carmina Oliveras  
23/08/2017 11:52
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Els Bombers de la Generalitat continuen remullant aquest dimecres al matí la zona de l'incendi que es va declarar aquest dimarts a Navarcles. En concret, hi treballen encara vuit vehicles dels Bombers. A primera hora del matí, també s'ha alçat algun mitjà aeri, que ja s'ha retirat. Segons ha informat el cos, el foc s'ha pogut donar per controlat aquesta passada nit. En total, segons dades dels Agents Rurals, s'han calcinat 12,2 hectàrees.

Les flames es van iniciar a tocar del polígon industrial del Camí de l'Angla i van passar per sobre de les naus antigues de la Granja Turó, que ara no tenen activitat, però que estan llogades com a trasters. Segons ha pogut saber aquest diari, el foc no hauria afectat l'interior de les naus. L'alcalde accidental, Ramon Serra, va indicar que les flames també van llepar pràcticament dues cases habitades que estaven molt a la vora, Can Berengueras i la casa de la mateixa Granja Turó, però que finalment, per sort, no es van haver de lamentar danys. El foc també es va apropar a empreses on s'estava treballant, però malgrat l'ensurt tampoc va afectar cap nau amb activitat.

La ràpida actuació dels Bombers (que van desplaçar una quarantena de dotacions terrestres i aèries a la zona) va permetre estabilitzar el foc, que s'havia iniciat a les cinc de la tarda, en dues hores.

563,50 hectàrees en un estiu
Aquest és el segon foc que es declara a Navarcles en només quatre dies després que el passat divendres un incendi cremés mitja hectàrea de bosc a la serra del Galobard. I és ja el vuitè que afecta el Bages (i una petita part del Moianès) aquesta temporada d'estiu, en la qual ja s'han cremat en aquesta comarca 563,50 hectàrees, 367 de les quals es van calcinar de cop en l'incendi d'Artés del 5 d'agost.

Els focs de l'estiu, un per un
14 de juny: Castellgalí. 1 hectàrea agrícola cremada
22 de juny: Sant Fruitós de Bages. 100 hectàrees agrícoles cremades
5 de juliol: Avinyó. 79 hectàrees forestals i agrícoles cremades
27 de juliol: Castellgalí. 2 hectàrees agrícoles cremades
5 d'agost: Artés. 367 hectàrees forestals i agrícoles cremades
9 d'agost: Artés. 1,8 hectàrees forestals cremades
18 d'agost: Navarcles. 0,5 hectàrees forestals cremades
22 d'agost: Navarcles: 12,2 hectàrees forestals cremades

*Totes les notícies sobre incendis, aquí



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: INCENDI NAVARCLES  INCENDIS FORESTALS  SUCCESOS 
També et pot interessar:
BAGES
El Bages viu el segon estiu amb més superfície cremada des del 2022
ACTUALITAT
1.067 hectàrees cremades a la província de Barcelona des de principi d'any
MEDI AMBIENT
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis

MEDI AMBIENT
Es manté el risc d'incendi forestal els propers dies
MEDI AMBIENT
El risc d'incendi forestal continua sent extrem i s'agreujarà els propers dies
MEDI AMBIENT
Es manté activat el Pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]