Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament assegura que té el sí favorable de l’Agència Ambiental
El projecte ha rebut dues al·legacions, la d’Esfune i la de l’Ajuntament de Sant Fruitós
Zona del polígon del Pont Nou de Manresa, entre el cementiri i el camí vell de Rajadell, on es vol fer el crematori. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
06/09/2017 17:50
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Després que l’associació de petits empresaris, Esfune, demanés aquest dimecres al matí un estudi “en profunditat” per saber l’abast de les emissions del futur crematori de Manresa i per esbrinar si hi ha perill per a la salut, l’Ajuntament de Manresa —preguntat per aquest diari— ha informat sobre l’estat de la tramitació, en la qual sobresurt que ja hi ha el sí favorable de l’Agència Ambiental.
 
Segons han informat fonts del consistori, l’Ajuntament va rebre, el 22 de febrer, la sol·licitud de llicència ambiental per la instal·lació d’una activitat de tanatori i crematori al polígon industrial de la Plana del Pont Nou per part de l’empresa Serveis Funeraris de Barcelona SA.
 
El 28 de febrer, el tècnic responsable d’activitats de l’Ajuntament de Manresa va emetre un informe favorable per donar continuïtat a la tramitació d’aquesta llicència i es va traslladar a la Direcció General de Prevenció i Extinció d’Incendis i a l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada (OGAU). Entre l’abril i el juny, l’Ajuntament va rebre l’informe favorable d’aquests dos organismes de la Generalitat.
 
Amb aquestes resolucions favorables, la tramitació va seguir el seu curs a l’Ajuntament i va rebre l’informe favorable dels serveis tècnics municipals, el 19 de juny. Tractant-se d’una llicència ambiental cal una exposició pública. La llicència es va publicar al BOP el 22 de juny.
 
La primera setmana d’agost, dins del termini d’exposició pública, es van presentar dues al·legacions: una d’Aurelio Jesús Sánchez Panades, en nom propi i com a president de l’associació Esfune, i l’altra de l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages. Les al·legacions es van presentar en relació a la sol·licitud per a l’obtenció de llicència ambiental i fan referència a aspectes d’emissions a l’atmosfera i a aspectes urbanístics.
 
L’Ajuntament ha explicat aquest dimecres que està estudiant les al·legacions, que es resoldran els propers dies. Un cop resoltes, encara caldrà l’informe favorable de la Ponència Tècnica d’Activitats de l’Ajuntament de Manresa, pas previ a l’atorgament de la llicència ambiental.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CREMATORI MANRESA  SERVEIS FUNERARIS  MEDI AMBIENT  SALUT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
BAGES
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei
CATALUNYA CENTRAL
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart

CATALUNYA CENTRAL
L'Equip d'Atenció Primària Artés de l'ICS celebra el seu 25è aniversari
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi liderat per l'ICS Catalunya Central demostra la viabilitat de la telepediatria
MANRESA
Dues noves sessions participatives per definir accions del Pla Municipal de Salut
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]