Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

2.000 manresans, consternats per la repressió policial
La trobada ha tingut lloc a dos quarts d'una del migdia a la plaça Major
Imatge de la plaça Major plena a vessar, aquest dilluns, de ciutadans que han volgut expressar el seu rebuig a la repressió policial durant el referèndum. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Noemí Badrenas  
02/10/2017 17:18
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La plaça Major de Manresa s'ha tornat a omplir de gom a gom aquest dilluns al migdia. Prop de 2.000 persones s'han sumat a la convocatòria de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) arreu del país, programada per a les 12 davant els ajuntaments, malgrat a Manresa ha tingut lloc a dos quarts d'una per esperar l'alcalde, Valentí Junyent, després de la seva declaració als Jutjats com a investigat pel donar suport al referèndum.

El motiu de la concentració era expressar el rebuig ciutadà, però també institucional, a la repressió polcial que va tenir lloc ahir en molts pobles i ciutats de Catalunya durant la celebració del referèndum, com ara Sant Joan de Vilatorrada o Fonollosa, al Bages. Junyent ha sortit a parlar davant els concentrats, a qui ha agraït el seu suport "incondicional" i la "valentia" que han demostrat en la jornada d'aquest diumenge defensant col·legis i urnes de manera "totalment pacífica". Junyent i la resta de regidors del govern, així com Felip González, del PSC, que s'ha afegit a l'acte, estaven visiblement consternats i emocionats pels fets de diumenge.

L'alcalde ha llegit el manifest de l'AMI, que qualifica de "vergonyosa la imatge d'estat repressor" que es va viure ahir, davant l'actitud "cívica, serena i persistent" de milions de catalans. El manifest també fa referència a les més de 800 persones que van resultar ferides per l'actuació policial, una actuació que centenars de municipis, ajuntaments, associacions, entitats, centres educatius, empreses i representants de diverses institucions han condemnat en les concentracions d'aquest dilluns.

"El que va passar ahir no caurà mai en l'oblit", ha continuat Junyent, que també s'ha referit als 25.000 ciutadans que van exercir el seu vot a Manresa i a la delegació de l'Ajuntament de Renteria (País Basc), que ahir va actuar com a observadora i que avui, assabentada de la declaració als Jutjats del batlle manresà, ha volgut venir fins a la ciutat per fer-li costat. L'alcalde d'aquesta població basca, Julen Mendoza, ha explicat que "no oblidarem mai el que vam viure ahir a Catalunya. Des del primer moment vam viure grans tensions als diferents pobles i ciutats on estàvem repartits, com Manresa, Vic o Girona. Els catalans s'han guanyat el dret a la legitimitat".

Mendoza, preguntat sobre la reacció del govern espanyol, ha afirmat que aquesta "respon a la pròpia identitat de l’estat, incapaç de trobar solucions polítiques a problemes polítics, només amenaces i violència. Davant d’això i de la resposta totalment pacífica que ha demostrat la societat catalana, envegem aquesta manera d’actuar i la resposta de Catalunya, que també ha estat una imatge de cara a la comunitat internacional", ha subratllat.

Durant l'acte, s'han sentit crits d'Independència, Hem votat i Els carrers seran sempre nostres. També s'ha cantat Els Segadors i s'ha fet una crida als assistents a participar en la vaga general convocada per aquest dimarts, 3 d'octubre, davant "l'actitud violenta i impresentable de determinats organismes espanyols" i com a mostra de suport al govern català.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Els Reis Mags visiten la gent gran
ST. FRUITÓS
El Govern ordena a Sant Fruitós hissar la bandera espanyola
MANRESA
Manresa es lleva ben d'hora per votar en unes eleccions atípiques

MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions
MANRESA
La CUP de Manresa no va al sopar de Nadal
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]