Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Meandre denuncia la "falta de respecte" pel patrimoni de pedra seca
L'entitat assegura que les obres de manteniment del camí de la Morera s'han fet "sense cap tipus de mirament"
El camí de la Morera comunica la Torre Lluvià amb el seu entorn. Foto: Meandre

BAGES / Redacció  
28/11/2017 18:02
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
L'entitat ecologista Meandre ha denunciat la "falta de respecte" pel patrimoni de pedra seca per part de l'empresa que ha fet les obres de manteniment del camí de la Morera, camí rural que comunica la Torre Lluvià amb el seu entorn. "Com a padrina que és la nostra entitat dels camins a l'entorn de la riera de Rajadell, és la nostra obligació denunciar la manca total de sensibilitat de l'empresa", assegura en un comunicat.

"Aquesta actuació, imaginem pagada amb diners públics, s'ha fet sense cap tipus de mirament: s'han destruït parets de pedra seca i en algun tram han quedat soterrades. La poda que s'ha fet dels arbres del voral ha estat destralera i, per corol·lari, en el camí no s'han fet trenca aigües. En definitiva, s'ha demostrat una total manca de sensibilitat i professionalitat a l'hora de fer el manteniment d'un camí molt concorregut i apreciat de l'Anella Verda de Manresa", lamenta Meandre.

Per aquest motiu, l'entitat ha demanat a l'Ajuntament de Manresa que esbrini "qui ha actuat i ha cobrat de les arques públiques amb aquesta manca de sensibilitat i que l'empresa responsable arrangi el malmès". Per a Meandre, "el manteniment dels camins rurals que creiem del tot necessari per a la gestió dels focs forestals no ha de ser incompatible amb el respecte al patrimoni i al paisatge".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MEANDRE  MEDI AMBIENT  PATRIMONI  ANELLA VERDA  PEDRA SECA 
També et pot interessar:
BAGES
Èxit de participació en els aplecs de Fals i Rajadell
LES PROPOSTES D'OCI
Contes a l'Anella Verda de Manresa
SÚRIA
Les restes del mas medieval La Miranda protagonitzen les Jornades Europees de Patrimoni

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages posa en valor el patrimoni vitivinícola local
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra les Jornades Europees de Patrimoni
MANRESA
El Convent de les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]