|
| Elaboren 5.000 polseres a favor de l'Hospital de dia d’Oncologia |
| Uns 500 alumnes de La Salle de Manresa han col·laborat en el projecte, que compta amb una àmplia implicació ciutadana |
 |
| Alumnes de la Salle fent polseres. Foto: Althaia |
|
| MANRESA / Redacció |
| 21/12/2017 18:15 |
 |
|
|
 |
Voluntaris, professionals i usuaris de la Fundació Althaia, juntament amb alumnes de l’escola La Salle de Manresa, s’han sumat a la campanya Posem-hi el cor per fer realitat el futur Hospital de dia d’Oncologia i Hematologia de la institució. Totes aquestes persones han col·laborat desinteressadament en l’elaboració de més de 5.000 polseres solidàries, que permetran recaptar fons per contribuir a finançar el projecte.
Uns 500 alumnes de La Salle d’entre 5è de Primària i 2n de Batxillerat han elaborat, durant una setmana, el gros de les polseres. A més, professionals i voluntaris de la Fundació Althaia van ser durant un dia al centre educatiu manresà per parlar de salut i solidaritat als alumnes dels diferents cursos. L’objectiu va ser reflexionar sobre la importància de resoldre els problemes de salut des d’uns valors, com són la corresponsabilitat, la professionalitat i el compromís.
A banda, usuaris del Centre de Salut Mental d'Althaia (CSAM) i del projecte Mosaic també han participat activament en l’elaboració de les polseres, així com diversos voluntaris i professionals d’Althaia.
Col·laboració amb el Grup Llobet per a la distribució Les polseres solidàries, que estan disponibles en diferents colors, es poden aconseguir a canvi d’un donatiu de 4 euros a l’actual Hospital de dia d’Oncologia i Hematologia d’Althaia (planta -1 de l’Hospital Sant Joan de Déu). També se’n poden fer reserves a través de la botiga solidària de la pàgina web d’Althaia.
A banda, es poden trobar als establiments del Grup Llobet de les comarques del Bages, Berguedà i Solsonès, amb qui la Fundació ha subscrit un acord de col·laboració per a la distribució de les polseres. La recaptació es destinarà íntegrament al futur Hospital de dia d’Oncologia i Hematologia.
Un projecte per donar més confort i calidesa El nou Hospital de dia d’Oncologia i Hematologia s’ubicarà a la planta 0 de l’Hospital Sant Joan de Déu i donarà servei a la població de referència d’Althaia, que és de prop de 260.000 habitants de les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès, Moianès i Cerdanya. La humanització dels espais serà un element més de l’atenció integral al malalt oncològic que ja s’està donant actualment i que inclou el servei d’atenció continuada; tractaments com la quimioteràpia, radioteràpia o tractaments personalitzats; la unitat de recerca; l’atenció psicooncològica; la unitat de càncer familiar; assessorament dietètic i activitats d’autocura (marxa nòrdica, estètica).
El futur hospital de dia permetrà incrementar els espais per tal que els pacients afrontin el tractament de la malaltia en un entorn de més confort i calidesa. Així, es passaran dels 231 metres quadrats actuals de superfície a 824 metres quadrats, cosa que significa que cada pacient disposarà de 31 metres quadrats enfront dels 9 actuals. El nou hospital, a més, disposarà de llum natural, d’espais més amplis amb major calidesa i confort; de zones que facilitin tant la interacció entre usuaris quan ells ho desitgin com la intimitat quan ho necessitin, i s’augmentarà el nombre de llits per a malalts, passant dels 8 llits i 12 butaques actuals a 10 llits i 19 butaques. |
|
|