Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Camp d’Aprenentatge del Bages formarà docents entorn la vinya i el vi
Les trobades amb les ciències experimentals tindran lloc entre la casa de La Culla i el celler Abadal, en tres sessions els dimecres de febrer.
L’objectiu d’aquestes jornades es dotar al professorat d’eines per a treballar la vinya i el vi tan a l’aula com a fora de l’aula.

BAGES / Redacció  
04/02/2018 17:17
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Des del Camp d’Aprenentatge del Bages s’organitzen cada any unes jornades temàtiques per a treballar les ciències experimentals amb els alumnes. Poden participar-hi els mestres de primària o professors de secundària i cal inscriure’s al web blocs.xtec.cat/cdabages (inscripció gratuïta).
 
La casa de La Culla té un important passat vitícola, i avui en dia explica una part de la història del vi de Manresa i s’hi troba la seu de la Denominació d’Origen Pla de Bages. Per això, s’oferiran diferents recursos didàctics per treballar el món de la vinya i el vi, que ajudaran a conèixer el procés d’elaboració del vi, la història, el paisatge i l’economia de la comarca del Bages. Es faran tres sessions de 18 h a 20 h els dimecres 7, 14 i 28 de febrer.
 
La primera sessió es farà a la Casa de la Culla, gestionada pel Parc de la Sèquia, on tenen la seu el Camp d’Aprenentatge del Bages i la DO Pla de Bages. Es visitaran les parts de la masia de la Culla relacionades amb el procés d’elaboració del vi i la història de la vinya al Bages, i es faran activitats relacionades amb la vinya com la construcció d’una maqueta de barraca de pedra seca o la preparació d’un empelt.
 
A la segona sessió es visitarà el celler Abadal com a possible celler per a ser visitat amb les escoles, per tal de conèixer com es fa el vi a l’actualitat i comparar-lo amb com es feia antigament. Des de la DO Pla de Bages ens explicaran què és una DO i per a què és important que es reconegui la DO Pla de Bages. S’acabarà fent un tast de vi
 
La última sessió es tornarà a fer a la casa de la Culla, en aquest cas al laboratori, on es faran diferents experiments per a analitzar les propietats del vi, com una destil·lació per a saber el grau d’alcohol, la valoració de l’acidesa o l’observació de llevats amb microscopi.
 
L’objectiu d’aquestes jornades es dotar al professorat d’eines per a treballar la vinya i el vi tan a l’aula com a fora de l’aula. Una temàtica que considerem molt rellevant per a comprendre la història del Bages.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
ST. FRUITÓS
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages
SÚRIA
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis

ST. FRUITÓS
Felip Abadal, del Forn de Cabrianes de Sant Fruitós, reconegut com a millor artesà
ST. FRUITÓS
L’espectacle familiar “La volta al món en menys de 80 dies”, arriba a Sant Fruitós
ST. FRUITÓS
Es constitueix el Consell d’Infants de Sant Fruitós de Bages per al curs 2026-2027
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]