Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Berguedà celebra divendres el Dia Mundial de l’Activitat Física
Caminades, zumba, cartells informatius, tallers amb l’acompanyament de professionals de la salut... són algunes de les propostes que es faran a la comarca.
Els equips d’atenció primària del Berguedà, de l’Institut Català de la Salut a la Catalunya han organitzat diverses activitats per promoure l’exercici

BERGUEDÀ / Redacció  
04/04/2018 12:20
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Aquest proper divendres és el Dia Mundial de l’Activitat Física i, per aquest motiu, els equips d’atenció primària del Berguedà, de l’Institut Català de la Salut a la Catalunya Central, han organitzat diverses activitats per promoure l’exercici entre la ciutadania.A l’Alt Berguedà, el dia 6 d’abril es posaran taules als consultoris amb recomanacions  i informacions sobre el programa PAFES.
A La Pobla de Lillet es farà una caminada eldia 19 abril, a les 10 h.

A Berga es farà una caminada, el divendres 6 d’abril, amb l’eslògan “Dona, activa’t”.Sortirà a les 11 h de l’aparcament de l’antic Menfis de Berga. Cal fer la inscripcióprèvia al taulell de l’entrada del CAP Berguedà.

També, en el marc de les caminades ‘Dona, activa’t’, hi haurà una sortida a Borredà el dia 12 d’abril, a les 10 h, i una a Sant Jordi, el dia 13 d’abril, a les 10 h.
Els EAP del Baix Berguedà també han programat diverses accions: a Puig-reig,durant tota la setmana, s’exposa al CAP un cartell informatiu sobre el benefici de l’activitat física, i el divendres 6 d’abril a les 14 h, al CAP, hi haurà una sessió de ioga
per als professionals.

A Gironella, el dimecres 4 d’abril, a les 11 h, al Parc Urbà saludable de Gironella (entre el CAP i La Llar) es farà una sessió pràctica sobre com utilitzar els aparells del circuit. El dijous 5 d’abril, a les 8 h, a l’IES Pere Fontdevila de Gironella es farà una caminada conjunta dels alumnes i professors de l’Institut. Ruta pels voltants del municipi, amb dos controls on se’ls ensenyarà a mesurar-se el pols i se’ls informarà sobre la importància de la hidratació.

A Olvan, la infermera es desplaçarà a l’Escola i acompanyarà els nens en una classe de gimnàstica i, a Cal Rosal s’ha organitzat, juntament amb l’Ajuntament, una classe de zumba al carrer.
A Gironella, Olvan, Casserres i Puig-reig s’ha contactat amb les escoles, per tal que durant la setmana del 3 al 6 d’abril els nens i nenes es desplacin a l’escola sobre rodes o sense que els acompanyin en cotxe (poden utilitzar patins, patinet, bicicleta,
anar-hi caminant…)
La reducció de l’activitat física contribueix a l’aparició de malalties cròniques: malalties cardiovasculars, càncer de còlon, càncer de mama, obesitat i diabetis mellitus, entre d’altres.
La pràctica d’activitat física millora l’agilitat; ajuda a prevenir el sobrepès i l’obesitat; té un efecte antidepressiu i relaxant; augmenta l’esperança i la qualitat de vida, i ajuda a tenir un bon estat d’ànim, dormir bé, fer bones digestions, mantenir un hàbit intestinal
regular, evitar els dolors musculars i articulars, tolerar millor el fred i la calor, millorar
l’activitat sexual i a deixar el tabac, l’alcohol i les drogues.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’hereu de Sant Fruitós de Bages, Aniol Torreblanca Ara, nou hereu de la Catalunya Central
SALLENT
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar

NAVARCLES
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]