Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Exposició sobre el Forn de Calç al Museu Comarcal
La mostra, que es podrà veure del 19 d’octubre al 25 de novembre a l’Espai Memòries, aplega fotografies de la memòria dels forns i creacions contemporànies realitzades per artistes que han residit o exposat al Centre d’Art Contemporani El Forn de la Calç durant els darrers deu anys.
Dijous 18 d’octubre a dos quarts de vuit de la tarda s’inaugurarà l’exposició “El Forn de la Calç de la indústria minera a la indústria cultural” que es podrà veure a l’Espai Memòries del Museu Comarcal de Manresa fins al 25 de novembre.

MANRESA / Redacció  
15/10/2018 11:32
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Aquest divendres, 19 d’octubre a les 19 hores, s’inaugurarà l’exposició “El Forn de la Calç de la indústria minera a la indústria cultural” que es podrà veure a l’Espai Memòries del Museu Comarcal de Manresa fins al 25 de novembre.
La mostra, que fa un recorregut dels 10 anys del CACIS (Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat), aplega fotografies de la memòria dels forns i creacions contemporànies realitzades per artistes que han residit o exposat al Centre d’Art Contemporani El Forn de la Calç.
S’hi podrà veure imatges de les obres d’escultors com Joaquim Falcó, Marta Pruna i Maria Picanyol; les instal·lacions multidisciplinàries de Ramon Brichs, Berta Esteve, Sergi Faüstino, Alèxia Lleonart, Sharon Kallis, David Gwoman i Marco Ranieri; així com els treballs  dels artistes Marina Berdalet, Roser Oduber i Carmen Margarit. Per veure el dossier dels projectes cal clicar AQUÍ.
El Forn de la Calç de Calders és un clar exponent del patrimoni industrial i els nous models de gestió cultural. Aquesta relació provoca una aproximació a la intervenció en el patrimoni industrial diferent a l’habitual fins aquest moment.
 
L’exposició reflecteix la recuperació i reutilització dels Forns de Calç de Calders després de deu anys i completa la trilogia del desè aniversari, a més suposa un aprofundiment en el procés de transformació de l’antiga explotació minera, dels seus edificis i dels seus actuals usos.
 
L’horari de visita és de dimarts a divendres de 10 a 14 h, dissabtes també a la tarda de 17 a 20 h, i dilluns no festius està tancat.
 
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA   AGENDA 
També et pot interessar:
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
LA FOTO DEL DIA
La lluna il·lumina les nits
FUTBOL
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa

NATACIÓ
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
MANRESA
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
LA FOTO DEL DIA
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]