Diumenge 10 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

SI Manresa, tercer partit en adherir-se a Primàries Manresa
Primàries Manresa ha continuat els darrers dies la seva ronda de contactes amb partits independentistes de la ciutat.
Primàries Manresa ha continuat els darrers dies la seva ronda de contactes amb partits independentistes de la ciutat.

POLÍTICA / Redacció  
13/12/2018 10:19
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
En la reunió mantinguda amb Solidaritat Catalana per la Independència de Manresa han obtingut el seu suport al projecte de primàries republicanes obertes a la ciutadania. El partit independentista ha vist amb bons ulls el projectes de Primàries Manresa i en valora especialment l’aposta per la regeneració democràtica que suposa i la clara voluntat de construir una candidatura independentista, dos eixos claus per Solidaritat. D’altra banda SI s’ha compromès a presentar candidats al procés de primàries per defensar un projecte per fer de Manresa la capital de la Catalunya Central en una República Catalana independent. El partit independentista va tenir 4 diputats al Parlament durant la legislatura 2010-2012. Amb aquest ja són 3 les formacions -Demòcrates de Catalunya, MoVeM i SI- que s’han adherit a les primàries.
 
La plataforma independentista també va mantenir una reunió amb el grup municipal de Democràcia Municipal, formació que té 1 regidor a l’Ajuntament de Manresa i que avala el dret a l’autodeterminació de Catalunya. Des de Democràcia Municipal saluden la creació de Primàries de Catalunya i el grup local Primàries Manresa. La formació autodeterminista agraeix l’interès de Primàries per exposar-los el projecte però declinem com Grup Municipal, la invitació a participar en els debats, treballs, comissions, assemblees i candidatures convocades per Primàries Manresa. No obstant això, respectaran la voluntat individual dels seus membres de participar-hi. Així mateix celebrem la iniciativa de treballar de forma oberta a tota la ciutadania per aconseguir establir un marc democràtic participatiu, amb l'objectiu, que comparteixen; de la millora constant de la ciutat i la implementació de l'exercici del dret d'autodeterminació del poble català.
 
Amb aquestes dues reunions l’organització ha acabat la primera ronda de contactes amb partits. Les següents setmanes prioritzaran reunir-se amb entitats de la ciutat que tinguin interès pel projecte de cara a vehicular les seves propostes per Manresa en l’àmbit polític. A més, es farà una segona reunió amb aquells partits que no han donat encara una resposta en ferm sobre la seva participació en les primàries: PDeCAT i Reagrupament.
 
Aquest dissabte Primàries Manresa organitza la seva segona assemblea oberta a la ciutadania amb l’objectiu de debatre el reglament de les primàries i decidir el sistema de vot que s’utilitzarà en aquestes. A més, també s’escollirà el Comitè Electoral que serà l’òrgan encarregat d’aplicar el reglament, definir la campanya electoral dels candidats que es presentin i organitzar el dia de la votació ciutadana. L’assemblea tindrà lloc a 2/4 d’11 del matí a l’Espai Montepio.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA   MUNICIPALS 2019 
També et pot interessar:
FUTBOL
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
ACTUALITAT
La Cambra de Manresa celebra 120 anys reivindicant talent, indústria i futur
MANRESA
'MicroObert' al Mercat Puigmercadal

BÀSQUET
El BAXI Manresa visita Andorra buscant pujar un nou esgraó
MANRESA
Manresa aposta per la justícia global i el consum conscient aquest maig
FUTBOL
Xavi Santaella dirigirà el primer equip del Covisa Manresa
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]