Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tot el que hauries de saber sobre la caducitat dels cosmètics
Obres el necesser de maquillatge i t'adones que tens una ombra d'ulls que t'acompanya des de fa anys, molts anys... El mateix succeeix amb aquella crema facial, tan cara, que intentes que et duri fins a l'infinit i més enllà... Però compte! Els maquillatges, cremes i sèrums també s'espatllen, per això cal tenir en compte la caducitat dels cosmètics, no allargar la seva vida en excés i guardar-ho en condicions...
Tot el que hauries de saber sobre la caducitat dels cosmètics

AMIC - Redacció Per bellezaactiva.com  
20/01/2019 10:45
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Davant la pregunta de per què es caduquen els cosmètics, Pedro Catalá, professional de la cosmetologia, doctor en farmàcia i fundador de Twelve Beauty, ens explica que els bacteris i l'oxidació són els responsables.

"Hi ha substàncies molt emprades, com les aigües destil·lades de flors, sucres i mel, que formen un atractiu "brou de cultiu" per al creixement de bacteris –ens explica Catalá–. De fet, l'aigua és un dels ingredients més lligats a la conservació, de manera proporcional. Com més quantitat d'ella hi ha en un cosmètic, més susceptible és aquest a la contaminació per microorganismes".

Pedro Catalá fa esment també dels productes formulats sense aigua, com els elaborats a base d'oli, dels quals diu que tampoc estan fora de perill. "En aquest cas, són els inevitables fenòmens d'oxidació els que escurcen la vida del producte".

Els productes amb un elevat contingut d'alcohol, com els perfums o amb un pH elevat com les cremes depilatòries i els colorants per al cabell, tenen una vida més llarga.

Les presentacions més segures

Si, com hem dit anteriorment, l'oxidació és un dels factors que escurcen la vida d'un cosmètic, és lògic pensar que els productes presentats en *airless, esprai i monodosis són els més segurs.

Existeixen productes airless en tub, en flascó i, fins i tot, en pot. Són presentacions molt còmodes que no deixen en l'envàs ni una gota de producte i que ens ofereixen tota la seguretat pel que fa a la contaminació.

Entre les presentacions menys segures podem destacar els pots de crema, que es poden contaminar fàcilment per l'oxidació i per la manipulació amb els dits. Per això és molt important que, cada vegada que utilitzis un producte d'aquest tipus, prenguis la dosi que necessites amb una espàtula, que hauràs de netejar després de cada ús.

La llei parla sobre la caducitat dels cosmètics

La Unió Europea ha legislat sobre la caducitat dels productes cosmètics. Si la caducitat d'un producte és inferior a 30 mesos, ha d'indicar-se en l'etiqueta. Aquesta és la data en la qual el producte, correctament emmagatzemat, continua complint la seva funció inicial i roman segur. Aquest període ha d'indicar-se amb les paraules "Usar preferentment abans de..." seguit de la indicació de mes i any. Si és necessari, les condicions que han de respectar-se per a garantir-ho també s'han d'especificar en l'etiqueta, com "conservar en un lloc sec o allunyat de fonts d'humitat o calor".

Pedro Catalá recorda que la indicació de la data de durada mínima no és obligatòria per als productes cosmètics que tenen una durada de més de 30 mesos. En aquest cas, apareix en etiqueta el PAO (període després de l'obertura). Aquest indica el període en mesos dins del qual es pot utilitzar el cosmètic obert amb total seguretat. El PAO s'indica en tots els països de la Unió Europea amb el mateix símbol: un flascó obert, present en l'envàs del cosmètic i, si és necessari, en l'embalatge exterior. La durada en mesos del producte obert, escrita en número, és seguida per la lletra "M" en el flascó o en el seu costat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TENDÈNCIES  
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
Què és l'Oniomania
TENDÈNCIES
Protegeix la teva mirada del cansament amb els contorns d'ulls
TENDÈNCIES
Les tendències laborals que deixa la pandèmia

TENDÈNCIES
Treballar 4 dies per setmana millora la qualitat de vida i la productivitat
TENDÈNCIES
Quin plaer gaudir d'un bon bany!
TENDÈNCIES
Després de l'estiu, hidrata la pell per a calmar la seva set
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]