Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona es declara municipi antifeixista
La corporació també aprova una moció per a la implementació de la Llei 11/2014 per a garantir els drets del col·lectiu LGTBI
Moment de la intervenció d'una de les representants del CDR Solsonès durant el Ple a lAjuntament de Solsona

SOLSONÈS / Redacció  
05/02/2019 10:59
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
L’Ajuntament de Solsona no permetrà la celebració de cap acte en què es faci apologia del racisme, la xenofòbia, el genocidi o la discriminació, condemnarà formalment totes les manifestacions i declaracions públiques en aquest sentit, i netejarà qualsevol pintada que aparegui a la ciutat que hi estigui relacionada. Així mateix, el consistori actuarà subsidiàriament denunciant aquestes actituds a les autoritats policials. Aquests són alguns dels acords assolits pel Ple divendres passat, que per unanimitat va aprovar declarar Solsona municipi antifeixista.
 
Tots els grups municipals van donar suport a una moció presentada per ApS-CUP a instàncies del CDR Solsonès, i que en el decurs de la sessió va exposar la Berta, una de les representants del Comitè de Defensa. El text denuncia que els darrers mesos s’ha viscut el ressorgiment de l’extrema dreta amb “comportaments propis de temps pretèrits que crèiem superats”. Fins i tot “alguns partits han esperonat el creixement d’aquests comportaments de caire feixista”. Per aquest motiu, els CDR reclamen acció “contra la violència que s’ha desfermat pels carrers dels pobles i viles del nostre país”.
 
En la mateixa sessió plenària, la corporació va donar llum verda també a una moció d’ApS-CUP en favor de la implementació de la Llei 11/2014 per a garantir els drets del col·lectiu LGTBI i per eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. Això suposa, entre altres acords, que l’Ajuntament farà difusió entre la ciutadania del Servei d’Atenció Integral (SAI) del Consell Comarcal, creat recentment per sensibilitzar la societat en aquest àmbit i per donar visibilitat al col·lectiu de lesbianes, gais, bisexuals,transgèneres, intersexuals i queers.
 
Igualment, s’organitzaran periòdicament jornades de formació sobre les realitats LGTBIQ i, entre d’altres, es garantirà que la Policia Local compleixi protocols per atendre possibles casos que vulnerin els drets d’aquests col·lectius. L’Ajuntament també s’ha compromès, amb aquesta moció, a col·locar la bandera irisada al balcó consistorial cada 17 de maig, quan es commemora el Dia internacional contra l’homofòbia, la transfòbia i la bifòbia, i 28 de juny, Dia per l’alliberament LGTBI, actes simbòlics que ja duu a terme els darrers anys.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONES 
També et pot interessar:
COMARQUES
Tractaments aeris per al control de la processionària del pi
SOLSONÈS
Troben més de 18.000 plantes de marihuana en un bosc del Solsonès
COMARQUES
L’Adlsolcar convoca el teixit econòmic del Solsonès i Cardona

COMARQUES
Primer servei de mobilitat elèctrica compartida al Bages, Berguedà i Solsonès
SOLSONÈS
El Carnaval de Solsona no tindrà comparses ni la tradicional penjada del Ruc
SOLSONÈS
El Baix Solsonès aprofita l’empenta del producte de proximitat
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]