Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Primera taula territorial de L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central
A la primera taula territorial de l’any s’hi presentaran experiències reeixides i innovadores de com tractar les cures des del cooperativisme: Cuidem Lluçanès, Mujeres Pa’lante i l’Ajuntament d’Hernani. També s’hi presentarà una guia editada per l’Ateneu per facilitar el relleu cap a cooperativa d’empreses que tanquen o estan en risc de tancament.
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central fa dijous vinent 14 de març a Prats de Lluçanès la seva primera taula territorial de 2019.

ACTUALITAT / Redacció/ Mª Alba Riu  
09/03/2019 11:13
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central fa dijous vinent 14 de març a Prats de Lluçanès la seva primera taula territorial de 2019. El format serà similar al d’anteriors edicions, amb una sessió de treball on participen les entitats, empreses i administracions adherides a la taula territorial de l’Ateneu, i després un acte públic, que en aquesta ocasió estarà dedicat a la dignificació de les cures des de l’economia social i cooperativa. En aquest taula s’hi exposaran experiències reeixides i innovadores de com el cooperativisme ha impulsat projectes en l’àmbit de les cures que han ajudat a dignificar la vida i el treball de les persones que hi participen, siguin treballadores o consumidores.
 
A la primera part s’hi exposarà i debatrà el Pla de Treball de l’Ateneu Cooperatiu d’aquest any 2019. També s’hi presentaran, però, algunes eines o materials que ha impulsat l’Ateneu. Entre altres, el Segell Coopera, que distingeix aquelles gestories, assessories o consultories que s’han format en l’àmbit cooperatiu i que treballen en xarxa amb el món cooperatiu per fer arribar la informació sobre economia social i solidària a les persones que recorren als seus serveis que volen iniciar un projecte empresarial.
 
A la sessió de dijous, però, també es presentarà una guia de relleu d’una empresa convencional a una empresa cooperativa que ha editat l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central. La guia va destinada especialment a aquelles persones que treballen en una empresa que està en procés o risc de tancament, sigui per motius econòmics o bé per jubilació o defunció del propietari, o bé perquè aquest decideix cooperativitzar l’activitat amb les persones que hi treballen. En la guia s’hi aporten diferents recursos i eines per facilitar el relleu, des del marc legal a les fonts de finançament o els tràmits que cal seguir per fer el màxim de senzill el procés.
 
La jornada es tancarà amb l’acte públic, a partir de 2/4 de 7 del vespre. Començarà amb una primera intervenció d’Elba Mansilla, coautora de ‘L’economia de les cures i política  municipal’. Tot seguit hi haurà una taula de debat amb persones que ja estan participant en projectes d’èxit en l’àmbit de les cures des del cooperativisme. En concret, a la taula hi haurà Sandra Martínez i Mercè Panyella, de Cuidem Lluçanès; Norma Véliz, de Mujeres Pa’lante, i Andoni Egia, de l’Ajuntament d’Hernani i l’Agència de Desenvolupament de Beterri-Buruntza.
 
Tota la jornada, tant la sessió de treball com l’acte públic, es farà a L’Espai de Prats de Lluçanès (Av. Pompeu Fabra, 8). L’Ateneu ha volgut fer aquesta primera taula territorial a Prats, en correspondència amb la bona sintonia que hi ha hagut entre l’Ateneu i les administracions d’aquella comarca, i més concretament amb el Consorci del Lluçanès. També per posar en valor experiències com la de la cooperativa Cuidem Lluçanès, en l’impuls de la qual va participar activament l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central.
 
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central és un dels 14 que funcionen actualment a tot Catalunya, en el marc del programa d’Economia Social del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. Té, entre moltes altres funcions, la de ser un recurs a l’abast del territori destinat a totes aquelles persones, entiats o empreses que vulguin fer el pas cap al model cooperatiu. I més enllà de fomentar la cultura cooperativa entre el teixit econòmic de les sis comarques de la Catalunya Central, ajudar a la creació de cooperatives i llocs de treball de qualitat. Aquesta ja és la tercera edició de l’Ateneu, que aquest any afegeix la cooperativa berguedana Tres Branques a les sis que fins ara formaven part del nucli dur de l’Ateneu: Gedi, Frescoop, L’Arada, Sambucus, Dies d’agost i Set-C.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CATALUNYA CENTRAL   ATENEU COOPERATIU 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
SANITAT
El CAP Navàs renova els punts d'atenció a la ciutadania
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central premiat per la CAMFIC

CATALUNYA CENTRAL
Memòria històrica del cooperativisme a través de vins emblemàtics
CATALUNYA CENTRAL
La Direcció d'Infermeria de la RSCC fa balanç del primer any
CATALUNYA CENTRAL
Salut Catalunya Central accepta la renúncia de la seva gerent
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]