Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Primera taula territorial de L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central
A la primera taula territorial de l’any s’hi presentaran experiències reeixides i innovadores de com tractar les cures des del cooperativisme: Cuidem Lluçanès, Mujeres Pa’lante i l’Ajuntament d’Hernani. També s’hi presentarà una guia editada per l’Ateneu per facilitar el relleu cap a cooperativa d’empreses que tanquen o estan en risc de tancament.
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central fa dijous vinent 14 de març a Prats de Lluçanès la seva primera taula territorial de 2019.

ACTUALITAT / Redacció/ Mª Alba Riu  
09/03/2019 11:13
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central fa dijous vinent 14 de març a Prats de Lluçanès la seva primera taula territorial de 2019. El format serà similar al d’anteriors edicions, amb una sessió de treball on participen les entitats, empreses i administracions adherides a la taula territorial de l’Ateneu, i després un acte públic, que en aquesta ocasió estarà dedicat a la dignificació de les cures des de l’economia social i cooperativa. En aquest taula s’hi exposaran experiències reeixides i innovadores de com el cooperativisme ha impulsat projectes en l’àmbit de les cures que han ajudat a dignificar la vida i el treball de les persones que hi participen, siguin treballadores o consumidores.
 
A la primera part s’hi exposarà i debatrà el Pla de Treball de l’Ateneu Cooperatiu d’aquest any 2019. També s’hi presentaran, però, algunes eines o materials que ha impulsat l’Ateneu. Entre altres, el Segell Coopera, que distingeix aquelles gestories, assessories o consultories que s’han format en l’àmbit cooperatiu i que treballen en xarxa amb el món cooperatiu per fer arribar la informació sobre economia social i solidària a les persones que recorren als seus serveis que volen iniciar un projecte empresarial.
 
A la sessió de dijous, però, també es presentarà una guia de relleu d’una empresa convencional a una empresa cooperativa que ha editat l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central. La guia va destinada especialment a aquelles persones que treballen en una empresa que està en procés o risc de tancament, sigui per motius econòmics o bé per jubilació o defunció del propietari, o bé perquè aquest decideix cooperativitzar l’activitat amb les persones que hi treballen. En la guia s’hi aporten diferents recursos i eines per facilitar el relleu, des del marc legal a les fonts de finançament o els tràmits que cal seguir per fer el màxim de senzill el procés.
 
La jornada es tancarà amb l’acte públic, a partir de 2/4 de 7 del vespre. Començarà amb una primera intervenció d’Elba Mansilla, coautora de ‘L’economia de les cures i política  municipal’. Tot seguit hi haurà una taula de debat amb persones que ja estan participant en projectes d’èxit en l’àmbit de les cures des del cooperativisme. En concret, a la taula hi haurà Sandra Martínez i Mercè Panyella, de Cuidem Lluçanès; Norma Véliz, de Mujeres Pa’lante, i Andoni Egia, de l’Ajuntament d’Hernani i l’Agència de Desenvolupament de Beterri-Buruntza.
 
Tota la jornada, tant la sessió de treball com l’acte públic, es farà a L’Espai de Prats de Lluçanès (Av. Pompeu Fabra, 8). L’Ateneu ha volgut fer aquesta primera taula territorial a Prats, en correspondència amb la bona sintonia que hi ha hagut entre l’Ateneu i les administracions d’aquella comarca, i més concretament amb el Consorci del Lluçanès. També per posar en valor experiències com la de la cooperativa Cuidem Lluçanès, en l’impuls de la qual va participar activament l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central.
 
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central és un dels 14 que funcionen actualment a tot Catalunya, en el marc del programa d’Economia Social del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. Té, entre moltes altres funcions, la de ser un recurs a l’abast del territori destinat a totes aquelles persones, entiats o empreses que vulguin fer el pas cap al model cooperatiu. I més enllà de fomentar la cultura cooperativa entre el teixit econòmic de les sis comarques de la Catalunya Central, ajudar a la creació de cooperatives i llocs de treball de qualitat. Aquesta ja és la tercera edició de l’Ateneu, que aquest any afegeix la cooperativa berguedana Tres Branques a les sis que fins ara formaven part del nucli dur de l’Ateneu: Gedi, Frescoop, L’Arada, Sambucus, Dies d’agost i Set-C.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CATALUNYA CENTRAL   ATENEU COOPERATIU 
També et pot interessar:
SANITAT
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
CATALUNYA CENTRAL
"Tenim molts espais naturals, que fan que puguem ser més vulnerables del normal"
ACTUALITAT
La Jornada IDIAP 2026 posa en valor el paper de la recerca en el futur de l'atenció primària

CATALUNYA CENTRAL
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
SANITAT
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
CATALUNYA CENTRAL
L’atenció primària de l’ICS Catalunya Central amplia la cartera de serveis d’odontologia
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]