Dissabte 21 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Per què és recomanable beure aigua de l'aixeta?
Consells a tenir en compte a l'hora de beure aigua d'aixeta.

Redacció/AMIC  
30/03/2019 14:13
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
Amb el lema "Demana una gerra d'aigua", l'OCU reivindica que "volem que el fet de beure aigua no sigui un luxe" i crida a la ciutadania a ajudar a aconseguir una llei nacional que obligui els establiments de restauració a oferir-ne de l'aixeta gratuïtament. Però, per quins motius recomana beure aigua de l'aixeta en comptes d'embotellada?

Principalment per l'estalvi de residus. És a dir, consumir aigua de l'aixeta en comptes d'envasada ajudarà a reduir el plàstic. L'OCU aconsella demanar aigua corrent sempre que sigui possible, el que considera una opció "saludable i sostenible". Un litre d'aigua de l'aixeta val menys de 0,002 euros: "Que els bars i restaurants l'ofereixin gratis als clients no hauria de suposar un problema". 

Un altre factor a tenir en compte és la salut: l'OCU exigeix aigua gratis perquè "és una bona manera de promoure hàbits de consum saludables". Si s'ha de pagar és molt probable que els usuaris acabin demanant un refresc amb sucres o una beguda alcohòlica. Les calories de moltes begudes són evitables. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TENDENCIES  
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
Què és l'Oniomania
TENDÈNCIES
Protegeix la teva mirada del cansament amb els contorns d'ulls
TENDÈNCIES
Les tendències laborals que deixa la pandèmia

TENDÈNCIES
Treballar 4 dies per setmana millora la qualitat de vida i la productivitat
TENDÈNCIES
Quin plaer gaudir d'un bon bany!
TENDÈNCIES
Després de l'estiu, hidrata la pell per a calmar la seva set
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
El BAXI Manresa rep un dels equips més en forma, l'UCAM Murcia
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]