Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Mira si et toca formar part d'una mesa electoral
Les persones que vulguin comprovar si han de formar part de les meses poden fer-ho a través de la web municipal, a través d’aquest enllaç :www.manresa.cat/eleccions/
Mira si et toca formar part d'una mesa electoral. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció  
02/05/2019 11:19
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Ja és possible consultar a la web de l'Ajuntament de Manresa la composició de les meses electorals per a les eleccions municipals i europees del proper 26 de maig. 
 
S’han triat 738 persones, entre titulars i suplents, per a les 82 meses de Manresa

En el sorteig s’han escollit un total de 738 persones, a les quals se’ls notificarà personalment, a partir d’avui mateix, que han estat escollits com a presidents, vocal primer, vocal segon, o bé suplent. A Manresa hi haurà un total de 82 meses electorals, distribuïdes en 20 col·legis. De les 738 persones escollides per sorteig, finalment a les meses només n’hi quedaran un terç, 246 (un president, un vocal primer i un vocal segon a cada mesa). Per a cadascun dels càrrecs també s’han designat dos suplents. Tant titulars com suplents s’hauran de presentar al seu col·legi el dia de les eleccions a les 8 del matí.
El cens electoral de Manresa per a aquests comicis municipals i europeus és de 52.671 votants. D’aquests, han entrat al sorteig d' un total de 40.116 persones, que són les que complien els requisits: tenir entre 18 i 70 anys, estar empadronats a Manresa i disposar del títol de batxillerat, FP2 o superior, en el cas dels presidents, o EGB, ESO, FP1 o superior, en el cas dels vocals.
La condició de membre de la mesa electoral té caràcter obligatori. Si la persona té cap excusa justificada documentalment que li priva d'acceptar el càrrec, disposarà de set dies a partir de la recepció de la notificació per presentar l'al·legació corresponent davant la Junta Electoral de Zona, situada als Jutjats de Manresa, en horari de 9 a 14 hores, o al telèfon 93 693 04 35.
Si no es presenta per exercir les funcions que té assignades, les abandona sense causa legítima o deixa de complir sense causa justificada les obligacions d'excusa o avís que imposa la Llei Orgànica del règim electoral general, incorrerà en la pena d'arrest major i multa de 180,30 a 1.803,04 euros, segons estableix l'esmentada llei orgànica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUNICIPALS 2019   ELECCIONS   26M 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos guanya les eleccions al camp
ACTUALITAT
El proper 27 de febrer de 2026 se celebraran les eleccions agràries
ACTUALITAT
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp

ACTUALITAT
El Govern convoca les Eleccions Agràries
MANRESA
Les eleccions europees omplen els col·legis electorals a Manresa
MANRESA
52.539 manresans i manresanes estan cridats a les urnes per participar a les eleccions europees
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]