Dimecres 23 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Serveis mínims i moltes persianes abaixades
Els sindicats independentistes Intersindical-CSC i Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC), han convocat la vaga general coincidint amb la sentència del judici del procés feta pública aquest dilluns. A Manresa, s'ha convocat una manifestació per aquest matí a les 11 que sortirà des de Sant Domènec.
Serveis mínims del bus urbà a Manresa

ACTUALITAT / Redacció  
18/10/2019 12:37
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval

Inicialment, la vaga general estava prevista per al dia 11 d'octubre. Finalment, les dues centrals sindicals van optar per traslladar-la a aquest divendres un cop coneguda la sentència. Es preveu com una aturada de 24 hores. Fonts del sindicat expliquen que la vaga es planteja en el marc del nou procés electoral obert a Catalunya i persegueix reclamar la derogació de les reformes laborals i un sou mínim de 1.200 euros  i el manteniment del poder adquisitiu de salaris i pensions vinculant-les a l'increment de l'IPC català, a més de la derogació de la reforma laboral dels anys 2011 i 2013.

 

Seveis mínims

Davant la vaga general convocada per avui per la Intersindical-CSC i la Intersindical Alternativa de Catalunya, en tot l’àmbit de Catalunya; i que compta amb l’adhesió de la secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Manresa, sindicat majoritari tant al Comitè de personal laboral com a Junta del personal funcionari, l’Ajuntament de Manresa ha establert el personal estrictament necessari per garantir el funcionament dels serveis essencials a la ciutat durant aquesta aturada.

Els serveis mínims seran realitzats per persones destinades a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Oficina d’Atenció Empresarial i atenció econòmica, Oficina d’Atenció Tributària; Contractació, patrimoni i inversions, Serveis Socials, Secretaria General, Escola d’Art, Conservatori de Música, Cementiri, Magatzem i Via Pública. 

Transport urbà i neteja

Seguint l’ordre del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, que fixa els serveis essencials que s’han de prestar durant la convocatòria de vaga general  i que fixa per als transports de viatgers urbans uns serveis mínims del 50 % del servei habitual, es comunica que el servei de BUS MANRESA prestarà com a mínim els serveis establerts. En aquest sentit funcionaran totes les línies del servei, però amb menys freqüències.

Pel que fa al servei de neteja, aquesta propera nit s’ha prioritzat el buidatge de contenidors i la recollida de voluminosos, així com la resolució de possibles incidències (col·locar contenidors a lloc o substituir-los, si és necessari).  Demà la prioritat serà mantenir el servei de la brigada d’acció immediata.

​La UBIC dóna llibertat als comerciants

La UBIC dóna llibertat als seus associats per seguir-la o no 'en funció dels seus interessos o ideologia', remarques des de l'entitat, que afegeix que' com a entitat no es posiciona mai a favor o en contra d'una vaga'.  



 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VAGA GENERAL  MANRESA   SENTÈNCIA JUDICI 1-O17 
També et pot interessar:
MANRESA
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
LA FOTO DEL DIA
Un vespre tot gaudint de les vistes
FUTBOL
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga

MANRESA
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
MANRESA
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
MANRESA
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]