Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Generar estratègies conjuntes
Durant els últims anys han aparegut, arreu del territori català diversos grups en defensa de l'habitatge. "La crua realitat de les llars catalanes, especialment a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, és terrible", alerten els moviments en un comunicat conjunt.

ACTUALITAT / Social.cat / AMIC  
09/11/2019 08:30
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Ara mateix, la capital catalana és la ciutat més cara de tot l'estat espanyol, tant amb lloguers com amb hipoteques. "Tenim uns serveis socials col·lapsats, uns 14 desnonaments al dia i centenars de famílies forçades a viure en albergs i habitacions de més de 300 euros. Mentrestant, ni el govern d'Espanya, ni la Generalitat ni l'Ajuntament fan polítiques valentes per frenar aquest desastre", assenyalen.

Davant d'aquesta situació, els moviments socials en defensa de l'habitatge s'han organitzat per parar desnonaments amb la PAH, oferir les alternatives, com les okupacions d'edificis buits i han plantat cara a petits i grans propietaris. "Hem obtingut una gran victòria a mitjans de juliol contra el gegant Blackstone, al bell mig del Raval", expliquen.

Amb tot, tal com reconeixen les mateixes organitzacions en un comunicat, ho han fet "amb més suor i cor que pas cap i estratègia". Alerten que cada setmana, segueixen arribant casos i casos de persones amb situacions molt i molt precàries i que no tenen temps per plantejar-se si estan seguint la direcció correcta.

Una lluita transversal

Són, precisament, aquestes preguntes les que porten als activistes a plantejar el primer Congrés d'Habitatge de Catalunya. Un congrés que s'ha cuinat a foc lent, ja que els moviments que lluiten per un habitatge digne han impulsat diverses accions al llarg del darrer any.

Debats locals i debats sectorials que han intentat acostar la a lluita d'habitatge a altres sectors. Ara, però, alerten que fa falta que el món laboral, cooperatiu, el feminisme i el jovent "aportin el seu gra de sorra". "Com poden ajudar-nos? Hi ha feines que podem fer conjuntament i no repetir feina? Durant el congrés S'hauran de contestar aquestes preguntes i a moltes altres".

El congrés comptarà amb una sèrie de debats, tallers i activitats paral·leles i es farà a la Nau Bostik, un equipament cultural ubicat al barri de la Sagrera de Barcelona. "La lluita per un habitatge digne ja no es troba en les administracions, totalment col·lapsades: només un moviment fort i organitzat ens portarà a una victòria per a totes", destaquen els moviments.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESTRATÈGIES CONJUNTES 
També et pot interessar:

Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]