Aquesta convocatòria, encapçalada per Òmnium, proposava a totes aquelles persones que volguessin autoinculpar-se a acudir a les portes dels Jutjats de Manresa a les 8,30 h per iniciar la tramitació d'aquesta autoinculpació o bé per entregar la documentació. Amb l'allau de persones que han acudit a la cita, el personal de seguretat del Jutjat s'ha vist obligat a coordinar la gentada i ordenar la cua, donat que no tothom acudia als jutjats per aquesta causa.
L'exercici d'aquesta acció és responsabilitat de la persona que decideix lliurement inculpar-se
Aquesta autoinculpació es planteja com una eina política d'expressió de solidaritat amb les persones condemnades i de qüestionament de la institució judicial, que sentència amb penes de presó responsables polítics i líders de la societat civil catalana per fets idèntics als comesos per aquells que ara exerceixen l'acció d'inculpar-se.
L’escrit de les autoinculpacions no s'acompanya de la presentació de cap tipus de prova, fet que dificulta enormement l'obertura d'actuacions judicials. Tanmateix, Òmnium Cultural assistirà a totes aquelles persones autoinculpades que puguin arribar a rebre qualsevol notificació per part del corresponent jutjat.