Dilluns 16 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Existeix una bretxa generacional tecnològica?
Les diferències entre la generació de joves nascuts en els anys vuitanta i noranta respecte als seus pares, si parlem de tecnologia, són enormes. Poques vegades en la història dues generacions consecutives havien viscut en mons tan diferents. Segurament, l'última generació que va veure una bretxa tan profunda respecte als seus progenitors, va ser la mateixa a la qual abans fèiem referència i que ara és pare i mare dels joves de 20 i 30 anys.
Existeix una bretxa generacional tecnològica?

ACTUALITAT / Tecnonews / AMIC  
24/12/2019 13:51
El BAXI Manresa es veu superat al Palau Blaugrana
El Centre d'Esports Manresa venç al Lleida 0-2, i es manté a la part alta
L'animació del Carnestoltes omple el centre de la vila i el Pavelló
Tempesta de medalles de l'Avinent en el català màster shorttrack
Si els nascuts entre els anys seixanta i noranta es van familiaritzar amb tecnologies com la televisió, la càmera de vídeo, les rentadores o els avions, enfront d'uns pares que no havien vist tot allò amb la mateixa assiduïtat, els anomenats 'milenials' i generacions successores han nascut en un món molt diferent del dels seus pares.

Prova d'això és l'estudi dut a terme per l'empresa de ciberseguretat Kasperksy que ha radiografiat des d'una nova perspectiva la bretxa tecnològica entre generacions. Segons la recerca, el 42% dels pares espanyols consulta regularment als seus fills que ja no viuen a casa sobre tecnologia. En un estudi en el qual han participat 11.000 persones, també s'ha revelat que el 16% dels pares troba més en falta els coneixements tecnològics dels seus fills que la seva companyia.

A tot això cal afegir que si els fills i filles tenen un coneixement avançat en matèria tecnològica, les consultes són encara més freqüents. En aquest cas ja no sols els pares, sinó tots els membres de la família, duen a terme nombroses consultes. L'estudi assenyala que el 67% dels joves amb aquests coneixements són consultats de manera freqüent.

Aquestes dades es complementen amb un altre element. Kaspersky afirma que el 78% dels joves espanyols temen que els seus pares i mares es vegin afectats per algun ciberatac com el robatori d'identitat. Entre els joves de 25 i 34 anys aquesta por augmenta fins a pertorbar al 84%.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BRETXA GENERACIONAL  
També et pot interessar:

Tempesta de medalles de l'Avinent en el català màster shorttrack
Un globus aerostàtic per contemplar les vistes
Els maratonians ho han clavat a Sevilla
Victòria del Covisa Manresa al Pujolet davant al Castelldefels
El BAXI Manresa es veu superat al Palau Blaugrana
El Centre d'Esports Manresa venç al Lleida 0-2, i es manté a la part alta
La consellera de Recerca i Universitats, visita UManresa
Obert el període d’inscripcions per al viatge en autobús a Alcalá del Valle


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]