Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

3 plans per fer aquestes festes al Pirineu
Activitats per fer durant les vacances de Nadal n'hi ha moltes, però com que ens agrada gaudir-ne en família, fem un recull d'activitats per compartir amb xics (o no tan xics). Us fem 3 propostes per enriquir les vacances de Nadal amb mirada d'infant.
Detall d'un arbre de Nadal.

ACTUALITAT / surtdecasa.cat / AMIC  
04/01/2020 10:21
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Parc de Nadal d'Alp i Puigcerdà

El Parc de Nadal els dies 4 i 6 de gener es trasllada al Poliesportiu de Puigcerdà. L'horari és de de 16 h a 20.30 h


Món màgic de les muntanyes, a La Seu d'Urgell

Des de fa anys l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i entitats de la ciutat organitzen pel mes de desembre i part del gener més de 50 activitats culturals, lúdiques i esportives per preparar i gaudir de les festes nadalenques. Amb personatges màgics dels Pirineus com a elements centrals, el 'Món màgic' esdevé una programació singular i autòctona. Emmarcades dins d'aquesta programació n'hi ha per triar i remenar, però us volem destacar les novetats d'enguany, que segur que han arribat per quedar-se. Una d'elles és l'excursió 'Anem a buscar tions al bosc', una excursió pel bosc del Pla de les Forques conduïda per Albert de Gràcia, en què els infants s'aniran trobant amb diferents sorpreses, entre les quals els Minairons i al seu propi tió.

Per completar l'activitat, es realitzaran tallers de treballs manuals. Com que tots els períodes de vacances són bons moments per jugar amb la canalla, també us proposem l'activitat 'Temps de jugar', una jornada on tothom pugui gaudir jugant, tot descobrint els diferents tipus de jocs que hi ha més enllà de les pantalles. Així, els i les participants en aquesta innovadora proposta lúdica hi trobaran jocs de taula, jocs tradicionals (escacs, botifarra, brisca, parxís) i jocs de fusta a més dels tres tornejos de Fortnite, Fifa'20 PS4 i Clash Royale. Però el plat fort de les novetats del 'Món màgic de les muntanyes' és l'obra teatral familiar 'El rescat del minairons'. L'embrió d'aquesta obra participativa i pluridisciplinària és el comte d'Albert Galindo 'El tió de la Freita', adaptada per Pirineus Creatius, i vol ser una obra de teatre original emmirallada en les tradicionals representacions dels 'pastorets', amb una història nadalenca que té els 'minairons' com a protagonistes, i l'Ot, la Urgell i el Peirot, com a personatges principals.
 
La Vall Fosca, en petit format

La Vall Fosca és la zona més al nord i també la més alta del Pallars Jussà. Tot i ser un municipi petit en habitants i que juga amb el desaventatge de comptar amb 19 pobles disgregats i molt diferents entre si, la regidoria de cultura organitza de fa anys una agenda d'activitats pensades per la canalla dispersa per tot el municipi de La Torre de Capdella. La primera que ens apareix en el calendari és un taller de treballs manuals encarat a fer participar nens i nenes en el guarniment de les antigues escoles d'Espui (el penúltim poble de la vall) per rebre-hi Ses Majestats els Reis Mags la nit del dia 5. Aprofitant l'assistència dels xics, s'hi farà l'espectacle nadalenc i familiar 'Explica'm un Nadal', que anirà a càrrec de la Cia. Jomeloguisjomelo.com i, com no podia ser d'una altra manera, s'acabarà amb un berenar de coca i xocolata.

La Cavalcada també té un marcat caràcter local, i és que, l'arribada dels Reis Mags començarà al municipi veí de Senterada i anirà fent parades a tots els pobles de la riba del Flamisell, fins a arribar a Espui. Un cop allà, ses majestats repartiran personalment els regals de tota la canalla.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NADAL 2019-20 
També et pot interessar:
SOCIETAT
El Tortell de Reis, la cirereta a la recta final de les festes de Nadal
MANRESA
La màgia dels Reis de l'Orient omple els carrers de Manresa
SOCIETAT
Els catalans es menjaran gairebé un milió de tortells de Reis

CULTURA
'Emociona't que és Nadal' arriba amb més participació que mai
MANRESA
Més de 700 persones i 16 carrosses a la cavalcada de Reis
ACTUALITAT
Últims dies per gaudir del Campi Qui Jugui al Vell Congost
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]