Dimarts 22 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona fa un nou rècord amb 167.837 serveis turístics
Cardona ha establert durant el 2019 un nou rècord pel que fa als serveis turístics que gestiona la Fundació Cardona Històrica, arribant als 167.837 (1.023 més que el 2018). En total, la població va rebre durant l’any passat 127.899 turistes, una xifra que consolida l’oferta turística —centrada en el Parc Cultural de la Muntanya de Sal, el Castell de Cardona i les visites al Centre Històric— i que permet mantenir el número de visitants al voltant dels 130.000 per tercer any consecutiu.
Parc Cultural de la Muntanya de Sal a Cardona.

CARDONA / Redacció  
17/01/2020 11:08
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals
Teatre Accessible arrenca una nova temporada a Catalunya
Calaf torna a dedicar una setmana a la gent gran
El Parc Cultural de la Muntanya de Sal continua sent, amb diferència, l’atractiu de Cardona que atrau més visitants, amb 79.144 aquest 2019. El Castell, amb els serveis de visita guiada i teatralitzada, ha arribat als 29.234 visitants, una xifra que s’eleva fins als 38.605 turistes quan s’hi sumen les persones que també han adquirit l’entrada de la Col·legiata de Sant Vicenç. I, pel que fa al Centre Històric, el 2019 és un any esplèndid, doncs han augmentat en 2.509 les visites guiades respecte el 2018, arribant a les 10.150. En aquest sentit, cal destacar la posada en marxa, durant el 2019, del nou espai de promoció de gastronomia, comerç, producte local i territori, anomenat ‘La Plaça de les Cols’, que ha permès millorar l'experiència de la visita amb un tast de productes locals.

A banda, l’Oficina de Turisme ha rebut 39.670 visitants. I, pel que fa al perfil de visitant, ha estat majoritàriament individual per sobre del de grup, que han procedit en un 85% de Catalunya, en un 9% de l’estranger i en un 6% de la resta de l’estat. Els principals països estrangers emissors han estat França, Estats Units, Andorra, Regne Unit i Xina. I, en l’àmbit estatal, València, Madrid i País Basc.

L’alcalde, Ferran Estruch, va ressaltar que “el salt” que ha experimentat el turisme de Cardona en els darrers sis anys, amb un creixement de més del 50%: “Els números tornen a ser molt bons, però no ens podem aturar; continuarem treballant per augmentar encara més els visitants i les pernoctacions, i per atraure més públic estranger, que ja ha passat del 3% el 2013 a un 9% aquest 2019”.


Més turisme

Un altre punt a destacar és l’Entorn d’Aprenentatge, que s’ha estat treballat conjuntament amb el departament d’Educació. Les estades a Cardona tenen els hàbits saludables i el patrimoni com a eixos centrals i, aquest curs escolar 2019/2020, un total de 1.850 alumnes han escollit l’entorn natural, la Vall Salina i el patrimoni cultural del Castell i el centre històric com a espai d’aprenentatge. Representa un 3% més que el curs escolar anterior.

També cal destacar la xifra total d’espectadors de la programació cultural de l’Auditori Valentí Fuster, amb 5.312, així com les jornades i congressos que han omplert l’equipament durant el 2019, com el Congrés de Cardiologia, el Dia del Voluntariat de Protecció Civil, la presentació del Campus Barça o la Primera Trobada de Sales del Cicle Gaudí.

Pel que fa a les pernoctacions, segons la informació aportada pels diferents allotjaments de la vila, s’han mantingut a la nostra destinació respecte a anys anteriors, amb 59.410. Gràcies a la implicació dels agents privats s’ha ampliat l’oferta d’allotjament i d’activitats lúdiques, de manera que Cardona continua sent una de les poblacions amb més capacitat hotelera i més ben valorada de la Catalunya Central.

Ja per acabar, cal destacar que la Fundació Cardona Històrica ha aconseguit executar el 97% de les accions que tenia previstes per al 2019 dins el seu pla de màrqueting turístic, amb una inversió de més de 80.000 euros. A més, s’ha posat en funcionament un nou departament que treballa per posicionar Cardona i l’Auditori Valentí Fuster com a destinació de turisme de reunions, conferències i congressos.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA  TURISME   
També et pot interessar:
FUTBOL
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals
TEATRE
Teatre Accessible arrenca una nova temporada a Catalunya

ANOIA
Calaf torna a dedicar una setmana a la gent gran
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages inaugura el nou gimnàs de l’Escola Pla del Puig
POLÍTICA
ERC celebra l’obertura del gimnàs del Pla del Puig
Fotografia matinal de la plaça Neus Català
Manel Deli , Campió del Mon M50
Josep Perarnau, 1r classificat de la VIII tirada commerorativa del Mundial de tir de carrabina BR50
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga
ERC celebra l’obertura del gimnàs del Pla del Puig
Diumenge 27 de setembre, concert de Dhrupad, música clàssica índia al interior de la Torre Lluvià
S’amplia l’àrea pavimentada entorn del Cobert de la Màquina de Batre


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]