Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa Jove participa activament al Dia de la Dona
Activitats de sensibilització als patits d’instituts i universitats, exposicions a l’Espai Joan Amades i la presentació, el 6 de març, del “Rap per la Igualtat” elaborat des de la Kampana són les propostes destacades de la programació.
Manresa Jove participa als actes del Dia de les Dones.

MANRESA / Redacció  
05/03/2020 10:12
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, 8 de març, des del programa Manresa Jove (Ajuntament de Manresa) s’han organitzat diverses activitats, tallers i dinàmiques que s’uneixen a la campanya de sensibilització que des de molts espais de Manresa es fa per reivindicar als drets i igualtat d’oportunitats entre homes i dones.

Activitats al Pati dels Centres de secundària i el Punt Al Campus

La setmana del 2 al 5 de març s’està desenvolupant  «Juntes ho podem tot», iniciativa que s'impulsa des de l'Oficina Jove del Bages a través dels Punts al Pati i el Punt al Campus, que es durà a terme als centres educatius de secundària de Manresa i també a les dues universitats de la ciutat.

Aquesta intervenció de sensibilització va dirigida als i les alumnes de secundària i persones que estan cursant estudis superiors als centres educatius i universitats amb l’objectiu d’evidenciar i fer reflexionar als i les joves sobre les actituds i la violència masclista. També vol  reivindicar els drets que s’estan vulnerant i alhora crear espais i recursos per a l’empoderament femení. 

Exposicions a  l’Espai Jove Joan Amades

Per altra banda, a l’Espai Jove Joan Amades - Oficina Jove del Bages (C/ Sant Blai,14, Manresa) s’hi podran veure dues exposicions:

Què ens oculten els Contes?. L’exposició cedida pel SIAD Montserrat Roig es podrà veure del 19 de febrer al 13 de març a l’equipament juvenil. La mostra vol animar a treballar amb els contes de forma crítica, creativa i lúdica per tal d’evitar aquells contes que reforcen els estereotips negatius d’homes i dones i contribueixen a potenciar els prejudicis i a discriminar negativament pel fet de ser dona.

“A tu també et pot passar”. Exposició cedida per l’Institut Català de les Dones es podrà veure del 18 de març al 10 d’abril. A través d'imatges, l'exposició vol mostrar, per una banda, el cicle de la violència; i per l'altra, l’afectació emocional de les nenes, noies i dones que la pateixen, amb imatges simbòliques que volen transmetre els sentiments i emocions fruit d’aquestes vivències d’abús i que dificulten el seu procés de recuperació.

Aquest divendres, el Casal de Joves la Kampana publicarà a través de les xarxes socials el videoclip del “Rap per la igualtat”

El passat 8 de març de 2019, des del Casal de Joves la Kampana es va organitzar un taller de rap dirigit a tots els joves del casal amb l'objectiu de promoure la igualtat impulsant la creació d’un rap. Amb l’ajuda del raper Nel.lo C, d’Oriol Puig i la col·laboració de Plataforma per la Llengua i de la Casa de la Música de Manresa, es va poder crear un rap on els i les joves poguessin expressar, reivindicar i donar la seva opinió sobre la igualtat de drets i justícia social.

Aquest any, a partir d’un concurs de “Hip-hop per la pau”, impulsat per l’ Institut Català Internacional per la Pau, se’ls donava l’oportunitat de portar a terme la gravació d’un videoclip amb una cançó relacionada amb el rebuig de la violència, el paper dels i les joves en la construcció de la pau, la convivència en espais comunitaris i en pro a la diversitat. Per tant, tenint en compte que teníem la cançó de rap i que la temàtica era precisament aquesta, es va decidir gravar el videoclip i presentar-lo al concurs a més de tenir-ho present com a activitat pel 8 de març.

El passat mes de gener es va portar a terme la gravació del videoclip amb els i les joves del casal i amb l’ajuda d’Oriol Segon i Marc Baylina. Realitzar la gravació del videoclip ha permès sensibilitzar als i les joves sobre diferents aspectes relacionats amb igualtat, inclusió, empatia, convivència i drets humans en relació al Dia Internacional de la Dona.  Des del Casal de Joves la Kampana es considera “que és important també fer d’altaveu per expressar i mostrar que els i les joves del casal rebutgen qualsevol tipus de violència i desigualtat a la ciutat de Manresa i que estan en contra d’aquestes, ja que sovint es criminalitza i es critica alguns col·lectius de forma racista”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA JOVE   DIA DE LA DONA 
També et pot interessar:
NAVARCLES
El primer Dinar de Dones de Navarcles reuneix un centenar de participants
BAGES
La Setmana de la Dona de Castellbell i el Vilar, un èxit de participació
SÚRIA
Centenars de persones participen en la 5a Caminada de la Dona

POLÍTICA
Esquerra Republicana condemna l'atac vandàlic al local de Junts a Manresa
SÚRIA
L'acte central del 8-M a Súria recupera la memòria de tres dones
POLÍTICA
L’executiva de la Federació XI del PSC, condemna l’atac i les destrosses fetes, al local de Junts
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]