Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa demana als ciutadans que es desinfectin més les cases
El consistori ha editat dos cartells -un per a llars sense malalts de coronavirus i un altre per a les que sí en tenen- amb l'objectiu de donar la màxima difusió als consells del Departament de Salut entre les famílies manresanes.
Ventilar la casa durant cinc minuts durant el dia. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció  
04/04/2020 21:36
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
L'Ajuntament de Manresa demana a les famílies manresanes que, en l'actual situació de confinament, intensifiquin els procediments de neteja i dessinfecció a les llars  per lluitar contra la propagació del coronavirus, i que segueixin amb el màxim rigor possible les mesures establertes pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya en aquest àmbit.

A les recomanacions genèriques per a totes les llars, s'hi afeixen altres mesures addicionals quan hi hagi a casa persones que tinguin coronavirus o que se sospita que puguin estar afectats per la malaltia. Per aquesta raó, l'Ajuntament de Manresa ha editat dos cartells -un per a llars sense malalts de coronavirus i un altre per a les que sí en tenen- amb l'objectiu de donar la màxima difusió a aquesta informació entre les famílies manresanes.
 
Segons el departament de Salut, la supervivència dels coronavirus humans en les superfícies pot ser molt variable, d’entre 2 hores i 9 dies, en funció del material, la temperatura, la humitat, etc.  Per això, és recomanable que s’intensifiquin els procediments de neteja i desinfecció habituals que es duen a terme a les llars.
 
Aquest és un recull de les mesures establertes pel Departament de Salut, que també figuren en els cartells que es poden descarregar per internet a www.manresa.cat/coronavirus.
 
1. MESURES DE NETEJA I DESINFECCIÓ A LA LLAR CONTRA EL CORONAVIRUS

Pautes generals de neteja i desinfecció

• Es recomana realitzar una neteja diària, utilitzant aigua i sabó, a totes les superfícies de contacte freqüent amb les mans.
• Si es fa una desinfecció ha d’anar precedida d’una neteja.
• Els utensilis usats per a fer aquestes actuacions (baietes, fregones, guants) cal que es netegin i desinfectin periòdicament.
• És important també ventilar diàriament totes les habitacions i espais dels habitatges durant 5 minuts al dia com a mínim.

Zones d’actuació

• Les zones, punts i objectes més comuns on pot haver major risc de contacte amb les mans són:
• A les habitacions: tauletes de nit, llits, mobles del dormitori, poms de les portes i d’armaris, despertador, llums de taula, cadires o butaques, etc
• Lavabos: superfícies del bany, l’inodor, aixetes, armaris, etc.
• Cuines: superfícies de treball, poms d’armaris i calaixos, aixetes, taules i cadires, manetes d’electrodomèstics, etc.
• General: telèfons, comandaments a distància, poms de porta i d’armaris, taules, cadires, butaques, sofàs, interruptors, ordinadors (sobretot teclats i ratolins), tauletes, ràdios, televisions, etc.
• Zones comunes de comunitats de veïns: baranes, poms de les portes, polsadors, intèrfons, bústies, etc.

Productes de neteja i desinfectants

• Neteja: es pot fer amb aigua o sabó o es poden usar els detergents d’ús habitual en l’àmbit domèstic, que s’hauran d’aplicar en la concentració i condicions d’ús que indiqui l’etiqueta de cada producte.
• Desinfecció: hi ha evidència que els coronavirus s’inactiven en contacte amb diferents tipus de desinfectants, com poden ser: Lleixiu |Alcohol etílic entre el 62-71% |Productes viricides |Peròxid d’hidrogen al 0,5%
• Tots els productes s’hauran de manipular amb cura i seguint les instruccions de seguretat.
 
2. MESURES ADDICIONALS EN CAS DE PERSONES AMB SOSPITA O MALALTIA PER CORONAVIRUS 

• Cal netejar i desinfectar diàriament les superfícies que es toquen amb més freqüència (tauletes de nit, somiers, mobles del dormitori, etc.) i les superfícies del bany i l’inodor, amb material d’un sol ús. 
 
• La persona encarregada de la neteja ha de protegir-se amb mascareta i guants d’un sol ús (si en disposa) que dipositarà en una bossa que es tancarà adequadament i es llençarà amb la resta de residus domèstics. Després ha de rentar-se les mans amb aigua i sabó (durant uns 40-60 segons). 
 
• L’habitació de la persona aïllada ha de tenir ventilació directa de l’exterior. 
 
• S’ha de mantenir una bona ventilació de l’habitació i de les àrees compartides de la llar, i ventilar un mínim de10 minuts, 3 cops al dia. 
 
 • Aquesta persona ha de disposar d’un lavabo per al seu ús exclusiu i, si això no és possible, cal desinfectar-lo després de cada ús. S’ha de rentar les mans molt sovint, preferiblement amb solució hidroalcohòlica, i dutxar-se i canviar de muda diàriament. Les tovalloles s’han de canviar després de cada ús. 
 
• Cal que utilitzi els elements de casa per separat: tovalloles, llençols, estris de cuina, raspalls de dents. La roba de llit, tovalloles, etc, d’aquesta persona s’ha de rentar amb detergents habituals a 60-90 ºC i deixar que s’assequi completament. Aquesta roba s’ha de col·locar en una bossa amb tancament hermètic fins al moment de rentar-la i no s’ha de sacsejar-la. 
 
• En tossir o esternudar s’ha de tapar la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o utilitzar la part interna del colze i, llençar el mocador i rentar-se les mans. 
 
• Cada vegada que algú necessiti entrar a l’habitació de la persona aïllada, cal ventilar l’espai prèviament un mínim de 10 minuts i posar-se la mascareta. La persona que entri a l’habitació ha de portar mascareta, i quan hi hagi contacte amb la persona afectada també guants de làtex i bata. La mascareta i els guants han de ser d’un sol ús. S’ha de rentar les mans amb sabó o solució hidroalcohòlica sovint i assecar-se amb tovalloles de paper. 
 
• Els residus generats per les feines de cura de la persona malalta s’han de dipositar en un cubell d’escombraries a l’habitació, preferentment amb tapa i pedal d’obertura (bossa 1). La bossa s’ha de tancar adequadament i introduir-la en una altra (bossa 2) que hi ha d’haver a la sortida de l’habitació on, a més, es dipositaran els guants i mascareta utilitzats per la persona que té cura del malalt. La bossa 2 es dipositarà a la bossa d’escombraries (bossa 3) amb la resta de residus domèstics i aquesta es tancarà també adequadament i s’haurà de llençar al contenidor de rebuig. Immediatament després cal rentar-se bé les mans.
 
MESURES ADDICIONALS EN CAS DE PERSONES AMB SOSPITA O MALALTIA PER CORONAVIRUS

· Cal netejar i desinfectar diàriament les superfícies que es toquen amb més freqüència (tauletes de nit, somiers, mobles del dormitori, etc.) i les superfícies del bany i l’inodor, amb material d’un sol ús.

· La persona encarregada de la neteja ha de protegir-se amb mascareta i guants d’un sol ús (si en disposa) que dipositarà en una bossa que es tancarà adequadament i es llençarà amb la resta de residus domèstics. Després ha de rentar-se les mans amb aigua i sabó (durant uns 40-60 segons).

· L’habitació de la persona aïllada ha de tenir ventilació directa de l’exterior.

· S’ha de mantenir una bona ventilació de l’habitació i de les àrees compartides de la llar, i ventilar un mínim de10 minuts, 3 cops al dia.

 · Aquesta persona ha de disposar d’un lavabo per al seu ús exclusiu i, si això no és possible, cal desinfectar-lo després de cada ús. S’ha de rentar les mans molt sovint, preferiblement amb solució hidroalcohòlica, i dutxar-se i canviar de muda diàriament. Les tovalloles s’han de canviar després de cada ús.

· Cal que utilitzi els elements de casa per separat: tovalloles, llençols, estris de cuina, raspalls de dents. La roba de llit, tovalloles, etc, d’aquesta persona s’ha de rentar amb detergents habituals a 60-90 ºC i deixar que s’assequi completament. Aquesta roba s’ha de col·locar en una bossa amb tancament hermètic fins al moment de rentar-la i no s’ha de sacsejar-la.

· En tossir o esternudar s’ha de tapar la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o utilitzar la part interna del colze i, llençar el mocador i rentar-se les mans.

· Cada vegada que algú necessiti entrar a l’habitació de la persona aïllada, cal ventilar l’espai prèviament un mínim de 10 minuts i posar-se la mascareta. La persona que entri a l’habitació ha de portar mascareta, i quan hi hagi contacte amb la persona afectada també guants de làtex i bata. La mascareta i els guants han de ser d’un sol ús. S’ha de rentar les mans amb sabó o solució hidroalcohòlica sovint i assecar-se amb tovalloles de paper.

· Els residus generats per les feines de cura de la persona malalta s’han de dipositar en un cubell d’escombraries a l’habitació, preferentment amb tapa i pedal d’obertura (bossa 1). La bossa s’ha de tancar adequadament i introduir-la en una altra (bossa 2) que hi ha d’haver a la sortida de l’habitació on, a més, es dipositaran els guants i mascareta utilitzats per la persona que té cura del malalt. La bossa 2 es dipositarà a la bossa d’escombraries (bossa 3) amb la resta de residus domèstics i aquesta es tancarà també adequadament i s’haurà de llençar al contenidor de rebuig. Immediatament després cal rentar-se bé les mans.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NETEJA A LA LLAR   CORONAVIRUS   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
LA FOTO DEL DIA
La tradició de celebrar la Castanyada
MANRESA
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental

POLÍTICA
El Parlament aprova garantir el servei de cateterisme 24 hores a Manresa a iniciativa dels Comuns
LA FOTO DEL DIA
Dos busos urbans al carrer del Bruc
FUTBOL
El Covisa Manresa buscarà rep aquest dissabte la visita del CCR de Castelldefels
La tradició de celebrar la Castanyada
La biodiversitat de ratpenats i petits mamífers, indicadors de bona salut dels rius de les Guilleries
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
Com preparar una taula de Castanyada bonica i econòmica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]