Divendres 01 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Unió de Pagesos celebra que la majoria d'ajuntaments han recuperat els mercats d'aliments a l'aire lliure
El Maresme destaca negativament com a comarca amb municipis que tanquen mercats de pagès.
El mercat municipal de Manresa, a la Font dels Capellans, durant el confinament.

ECONOMIA / Redacció  
25/04/2020 16:02
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
Unió de Pagesos celebra que molts dels ajuntaments que havien impedit els mercats d'aliments a l'aire lliure d’aforament inferior a 1.000 persones han rectificat i han tornat a posar-los en marxa tal com funcionaven abans del confinament o han buscat alternatives similars. Les darreres rectificacions han estat els de l'Ajuntament de Barcelona, que va obrir els mercats de la xarxa de mercats de pagès d’economia social i solidària que es fan a diferents barris, o municipis com Manlleu, Torelló i Prats de Lluçanès (Osona), Batea (Terra Alta), Oliana i Organyà (Alt Urgell) i Bellver de Cerdanya.
 
Així, Barcelona se suma a la majoria de capitals de comarca que mantenen els mercats d'aliments a l'aire lliure: Amposta, Balaguer, Berga, Figueras, Gandesa, Girona, la Bisbal d'Empordà, Manresa, Moià, Montblanc, Móra d'Ebre, Olot, Ripoll, Tàrrega, Tremp, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú. Tarragona té oberts el de la Plaça del Fòrum i el de la Móra, i el 30 d'abril obrirà els de Torreforta, Bonavista, Sant Pere, Sant Pau i Sant Salvador.
 
No obstant això, força municipis encara impedeixen els mercats d'aliments a l'aire lliure que tenien regularment. En aquest sentit destaca negativament el Maresme amb molts municipis que els mantenen tancats, entre ells Mataró amb sis mercats inhabilitats.
 
Tal com el sindicat ha anat reivindicant des de l'inici de la crisi sanitària, no és més difícil garantir les condicions de seguretat d'aquests espais oberts públics que els espais privats tancats. Els ajuntaments, si els cal, poden demanar reforços a les autoritats competents per posar mesures de control per dosificar l’aforament, tal com estableix el Reial Decret d’estat d’alarma. D'altra banda, la Direcció General de Protecció Civil del Departament d’Interior va establir el 3 d’abril de manera molt clara les condicions específiques per a la realització de mercats no sedentaris.
 
El sindicat recorda que impedir aquests mercats contravé la resolució del Departament de Salut, el Reial Decret d'estat d'alarma i el Reial Decret que regula la venda directa de productes peribles i a més perjudica la pagesia i la ciutadania pel fet que entorpeix l'accés als aliments.
 
Diverses organitzacions s'han sumat a la reivindicació d'Unió de Pagesos perquè s'obrin els mercats d'aliments de pagès als pobles i a les ciutats: Coordinadora d'Usuaris de la Sanitat, Salut, Consum i Alimentació (CUS) i Unió de Consumidors de Catalunya (UCC), la Coordinadora Catalana d'Organitzacions de Consumidors de Productes Ecològics, la Federació de Cooperatives de Consumidors i Usuaris de Catalunya i Greenpeace.
 
En aquesta context de confinament a causa de la pandèmia de la covid-19, el sindicat insisteix que la pagesia és la peça determinant per proveir la població de productes frescos i de proximitat. Els productors treballen amb normalitat per seguir complint l’objectiu de subministrar aquests aliments als ciutadans.


 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UNIÓ DE PAGESOS   MERCATS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
ACTUALITAT
Exposició fotogràfica que recorre més de 50 anys d'acció sindical al Bages
MEDI AMBIENT
Unió de Pagesos col·lapsa l'Eix Transversal amb tractors

BERGUEDÀ
Els Mercats Gourmand tornen a l'Alt Berguedà
MEDI AMBIENT
Demanem al Govern que abordi de manera estructural les mancances de gestió forestal
MEDI AMBIENT
Ajuts per a oví greument afectat per llengua blava
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]