Dilluns 21 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Donatiu de 5.000 euros d’Electra del Cardener al Fons d’emergència social de Solsona
L’Ajuntament agraeix aquesta aportació i la “sensibilitat” de la companyia local d’aplicar un 10% de descompte a la factura d’abril per a tots els abonats.
Miryam Jounou i Guillem Reig, en representació de la companyia elèctrica, mostren el xec amb la seva aportació.

SOLSONÈS / Redacció  
10/05/2020 12:45
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals
Teatre Accessible arrenca una nova temporada a Catalunya
Calaf torna a dedicar una setmana a la gent gran
La companyia solsonina Electra del Cardener ha fet una donació de 5.000 euros al Fons d’emergència social de Solsona. Aquesta és una de les injeccions econòmiques més importants que ha rebut darrerament el principal programa d’ajut social impulsat en l’àmbit local per atendre famílies vulnerables del municipi que no poden cobrir algunes de les necessitats més bàsiques.
 
L’actualització de les bases dels ajuts del Fons d’emergència social, precisament, per adaptar-les a les necessitats derivades de la crisi socioeconòmica causada per la COVID-19 i l’aportació extraordinària de l’Ajuntament de 50.000 euros més és un dels punts sobre els quals deliberarà el Ple municipal aquest dijous.
 
Una de les iniciatives incloses dins aquest programa és el Rebost Solidari del Solsonès. Des de l’inici de l’emergència sanitària aquest banc d’aliments ha passat d’atendre 39 famílies (111 persones) a 62 (175), fet que suposa un increment del volum d’usuaris del 57,6 per cent. Altres tipus d’ajut coberts per aquest fons són per a l’habitatge, l’atenció i cura dels infants i per a formació que faciliti l’accés al mercat laboral. La valoració de les sol·licituds la fa una comissió tècnica integrada pels Serveis Socials Bàsics, Càritas Arxiprestal Solsona-Morunys i Creu Roja del Solsonès.
 
L’Ajuntament va impulsar la creació del Fons d’emergència social el 2008 per donar resposta a les situacions d’urgència provocades per la crisi econòmica. S’hi va adherir també com a part gestora Càritas Arxiprestal i, com a entitats i institucions col·laboradores, també en formen part el Consell Comarcal, Creu Roja, el Consell de la Gent Gran de Solsona, Mans Unides, Petjades, Rotary Club de Solsona, SOM, Volem Feina, el Servei Connectem de l’Agència de Desenvolupament Local i Celsona Informació. Des de l’inici de l’estat d’alarma també hi col·labora activament la Xarxa de suport mutu de Solsona.
 
La regidoria d’Afers Socials de Solsona agraeix el donatiu d’Electra del Cardener en aquest context d’excepcionalitat, així com la “sensibilitat” de la companyia local d’aplicar un 10 per cent de descompte en la factura de la llum de l’abril per al conjunt d’abonats. Aquesta rebaixa s’aplicarà sobre el terme d’energia, concepte que correspon a la part del consum.
 
Però la companyia elèctrica no és l’únic negoci que suma esforços per contribuir a pal·liar els efectes negatius del confinament. Els responsables del Fons d’emergència social també destaquen els donatius en forma de productes alimentaris de diversos establiments i productors locals de la comarca des que va esclatar la crisi del coronavirus. 
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Caminada i pedalada de Solsona a Sant Esteve d’Olius per promocionar una mobilitat segura
SOLSONÈS
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport
SOLSONÈS
El 9è Solxicsona presenta novetats de literatura, ràdio i ciència

SOLSONÈS
Més d’una vintena d’activitats aquest curs per a la gent gran
SOLSONÈS
Gaëtan Bloom i David Stone encapçalen el cartell del quart Festival de Màgia de prop de Solsona
SOLSONÈS
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
Fotografia matinal de la plaça Neus Català
Manel Deli , Campió del Mon M50
Josep Perarnau, 1r classificat de la VIII tirada commerorativa del Mundial de tir de carrabina BR50
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga
ERC celebra l’obertura del gimnàs del Pla del Puig
Diumenge 27 de setembre, concert de Dhrupad, música clàssica índia al interior de la Torre Lluvià
S’amplia l’àrea pavimentada entorn del Cobert de la Màquina de Batre


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]