Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Museu del cos de Mossos d'Esquadra
El Museu Històric del cos de Mossos d’Esquadra és a la comissaria de Sant Andreu de Barcelona i en el seu fons té quadres, uniformes, fotografies i documents relacionats amb la història del cos de Mossos d'Esquadra des dels seus orígens.
Museu del cos de Mossos d'Esquadra.

CULTURA / Redacció  
18/05/2020 08:15
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
La col·lecció recull prop de 3.000 peces històriques, entre elles un uniforme de mosso d'Esquadra de finals dels anys 1920, una jaqueta de sergent del període de la Generalitat Republicana (1931-1939), i per últim una jaqueta de mosso d'Esquadra del període històric de les Esquadres de Barcelona de finals del segle XIX.

Pel què fa a les representacions pictòriques, destaca un quadre Carlos Vázquez Úbeda de 1909, que retrata una parella de mossos d'esquadra, així com diverses làmines i postals d’època.

També s’hi exposen les diferents plaques credencials que ha tingut el cos de Mossos d'Esquadra al llarg de la seva història i plaques de reconeixement a l'activitat policial desenvolupada, entre les quals l’atorgada pel Banc de França l'any 1892 en agraïment per la desarticulació d’una banda de falsificació de moneda.

Així mateix,el Museu compta amb un fons fotogràfic format per imatges històriques del Cos de Mossos d'Esquadra, des de finals del segle XIX fins als anys 1980.

També hi ha el fons documental, que abasta des de principis del segle XVIII fins als anys 1980-1990. Amb un total aproximat de 20.000 documents de diferents èpoques, entre els quals destaca la documentació original de les primeres Esquadres del segle XVIII i documentació de les Esquadres de Catalunya dels anys 1931-1936.

El Grup del Servei Històric

El Grup del Servei Històric dels Mossos d’Esquadra es va creare el 2012 per organitzar l’exposició commemorativa del 80è aniversari de la publicació del Decret de desplegament del cos de Mossos d'Esquadra. En aquell moment el Grup ja tenia com a encàrrec la creació del nucli de la Col·lecció-Museu dels Mossos d'Esquadra que avui forma la instal·lació.

El grup s’encarrega de catalogar, custodiar i conservar el fons i les donacions, així com de donar a conèixer la història del cos amb propostes de divulgació i la participació a esdeveniments relacionats.

Al llarg del 2019, per exemple, va fer tres exposicions temàtiques amb més de 70.000 visitants, i 42 recreacions històriques visitades per més de 265.000 persones.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUSEU   MOSSOS D'ESQUADRA 
També et pot interessar:
MANRESA
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
MANRESA
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
MANRESA
El Museu del Barroc de Catalunya a Manresa s'erigeix com a motor de la 'Primavera Barroca'

MANRESA
El Museu de l'Aigua i el Tèxtil avança en accessibilitat amb noves actuacions de millora
MANRESA
Anna Comas Vives, nova directora del Museu de Manresa-Museu del Barroc
MANRESA
El Museu de Manresa rep la donació del Cristall de Sant Valentí
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]