Dijous 27 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Durant l’any passat AMPANS va acompanyar 2.372 persones
AMPANS, fundació que treballem per la inclusió sociolaboral de les persones amb discapacitat intel·lectual i amb necessitats de suport, vam atendre durant l'any passat dues-mil tres-centes setanta-dues persones (2.372), en edats compreses entre els 15 mesos del més petit i els 86 anys de la persona més gran atesa a AMPANS, a través dels diversos centres, serveis i programes de suport de l'entitat. En els últims 5 anys AMPANS ha doblat el nombre de persones que acompanya mitjançant els serveis d'escola, formació, treball, centre ocupacional i centre de dia, i serveis residencials i llars, entre d'altres. Prop de la meitat de les persones que acompanya l'entitat, reben atenció de forma diària.
Durant l’any passat AMPANS va acompanyar 2.372 persones.

ACTUALITAT / Redacció  
19/08/2020 08:44
Un estol de cigonyes es deixa veure a Manresa
Afectacions al trànsit per treballs de pintura als carrers Era Esquerra, Carrió, Saclosa i Cardenal Lluch
La Biblioteca Carles Morató obre les inscripcions als seus 15 clubs de lectura
Dimecres de tapes i sardanes a la Festa Major de Manresa
On s'observa una tendència de creixement més important en els darrers anys és en escola i als serveis de formació i d'inserció. L'escola d'educació especial Jeroni de Moragas ha superat la xifra de 300 alumnes matriculats i ha acabat el curs amb 317 alumnes. El servei d'inserció va atendre 750 persones a qui va acompanyar en la recerca de feina, aconseguint 196 insercions laborals, 120 de les quals a diverses empreses ordinàries del Bages i la Catalunya central. La resta es van assolir majoritàriament en llocs de treball creats per AMPANS a través dels projectes propis que emprèn. La majoria de llocs de treball s'han aconseguit en el sector serveis, i la resta en indústria i comerç. La meitat d'aquests contractes laborals els han aconseguit persones amb discapacitat intel•lectual i malaltia mental, i la resta, d'altres col•lectius amb necessitats de suport, persones menors de 25 anys sense feina, persones nouvingudes, persones aturades de llarga durada i majors de 45 anys.

Entre els projectes laborals que va impulsar AMPANS l'any passat hi ha la posada en marxa d'un nou supermercat, franquiciat amb Caprabo, ubicat al carrer Pompeu Fabra, de Manresa i que, juntament amb el del Carrer Barcelona, donen feina a una vintena de persones.

Pel què fa al Centre de Noves Oportunitats que AMPANS gestiona a la Catalunya central mitjançant una UTE amb la fundació Intermèdia, l'any passat va atendre 473 joves d'entre 16 i 24 anys. El programa ajuda als joves a retornar als estudis per obtenir una titulació, o bé a trobar una feina o un ofici. Durant l'any passat van aconseguir 60 insercions i 49 retorns al sistema educatiu. El programa es du a terme a 10 municipis de 5 comarques de la Catalunya interior.

Pel què fa a l'àrea social un dels projectes emblemàtics dels darrers anys ha estat el desplegament en el territori del servei de Centre Ocupacional que atén a persones adultes amb discapacitat intel•lectual. AMPANS va iniciar fa tres anys un acostament d'aquest servei als nuclis municipals de diverses localitats del Bages i enlloc d'estar tots ubicats en un mateix equipament, s'ha diversificat en diversos espais repartits pel territori per afavorir el paper inclusiu i els vincles comunitaris de les persones usuàries amb els municipis que els acullen. Al Centre Ocupacional La Llum, de Santpedor (Comabella), s'hi han afegit, en els darrers anys, els de Sant Joan de Vilatorrada, Sallent i Manresa. És l'any passat que es presenta públicament el nou espai del carrer Bernat Cabrera de Manresa, on l'art vertebra l'activitat que duu a terme el darrer nou centre ocupacional, l'Art de Viure, que representa un pas més en aquest projecte de transformació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
La Fundació Santa Maria de Comabella adapta una llar compartida a Manresa
MANRESA
AMPANS inaugura La Parada, el projecte social i comunitari

ACTUALITAT
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
ACTUALITAT
Més de 100 artistes d’AMPANS omplen el Conservatori amb ‘El Príncep Blau’
ACTUALITAT
L’Escola d’Estiu d’AMPANS ofereix suport a 70 infants i joves
Tot gaudint de les ultimes llunes de l'estiu
Les cigonyes volen per Manresa
Dimecres de tapes i sardanes a la Festa Major de Manresa
La Biblioteca Carles Morató obre les inscripcions als seus 15 clubs de lectura
Afectacions al trànsit per treballs de pintura als carrers Era Esquerra, Carrió, Saclosa i Cardenal Lluch
El bus de Manresa ampliarà l'horari per Festa Major i s'habilitarà un servei per al Castell de Focs
L'art i l'escriptura es fusionen en una exposició a la Sala Gran del Casino
Un estol de cigonyes es deixa veure a Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]