Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Neix la Ruta del Vi de la DO Pla de Bages
La ruta ofereix un gran ventall de propostes amb un fort component cultural i històric, convertint-se en la primera ruta d’enoturisme cultural de Catalunya.
Bages Turisme i la DO llancen la Ruta del Vi de la DO Pla de Bages.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/10/2020 15:28
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
La Ruta del Vi de la DO Pla de Bages ja és una realitat. Aquest projecte, en el qual Bages Turisme i el Consell Regulador de la DO Pla de Bages han estat treballant durant tot aquest any, es presentarà de manera oficial divendres en l’acte inaugural de la Festa de la Verema del Bages. La Ruta del Vi de la DO Pla de Bages vol posicionar la comarca com a referent en enoturisme, posant en valor els vins que es fan a la comarca però també elements patrimonials i paisatgístics únics al món, com les construccions de pedra seca o el Geoparc de la Catalunya Central.
 
La Ruta del Vi de la DO Pla de Bages organitza i articula tota l’oferta enoturística dels 15 cellers de la DO Pla de Bages, i proposa als visitants diferents activitats per fer a la comarca en funció dels seus interessos. Es tracta doncs d’una ruta que cadascú es pot fer a mida i que s’adreça a tot tipus de públic, però molt especialment a totes les persones que tenen un interès especial en el món del vi o que es consideren wine lovers.
 
El desenvolupament d’aquesta ruta ha estat finançat per la Diputació de Barcelona i compta amb la implicació de l’àrea de Turisme del Consell Comarcal del Bages, la DO Pla de Bages i els 14 cellers inscrits a la DO. També en forma part Bagesterradevins, agència turística especialitzada en el món de l’enoturisme. La informació i el fullet informatiu de la ruta ja estan disponibles al web provisional https://www.rutadelvidobages.cat/. Un logotip propi identifica totes les propostes turístiques inscrites a la ruta.
 
Primera ruta d’enoturisme cultural de Catalunya

La ruta del vi de la DO Pla de Bages ofereix un gran ventall de propostes amb un fort component cultural i històric que permeten descobrir el patrimoni i el passat vitivinícola de la zona, sovint desconegut per molts. Els seus punts més diferencials són:
-          El patrimoni vitivinícola de la pedra seca. El Bages és el territori amb més concentració de tines i barraques de pedra seca a peu de vinya, algunes de molt rellevants com les Tines de la Vall del Flequer. L’art de la pedra seca està considerat patrimoni immaterial UNESCO des de 2018.
-          El Geoparc Mundial Unesco de la Catalunya Central. Una geologia única que condiciona i dona caràcter als vins, amb amb 2 parcs naturals, serralades, bosc i paisatges rurals i elements tan icònics com la muntanya de Montserrat.
-          La historia de les antigues nissagues de vitcultors, cooperatives centenàries i petits projectes familiars. Una història que es remunta a l’Edat Mitjana, quan el cultiu de la vinya es va expandir sota la influència del Monestir de Sant Benet de Bages i que va tenir, a mitans del segle XIX, el seu momento de máxima esplendor.
-          Varietats autòctones i vins de qualitat. Els cellers de la DO Pla de Bages treballen per elaborar vins de gran qualitat i per recuperar i impulsar varietats autòctones com el picapoll i el mandó.
Per tot això, la Ruta del Vi estructura una oferta segmentada d’experiències singulars per a tots els gustos, com pot ser la descoberta de les barraques de pedra seca, activitats de turisme actiu entre vinyes (buggies, enotrekking, ciclisme, a cavall...), propostes d’enoturisme cultural (visites a Manresa o a Cardona), vi i gastronomia (picnics entre vinyes, maridatges, visites a cellers amb dinar...), i també activitats d’enoturisme premium.
 
L’enoturisme al Bages

Cada any, més de 60.000 persones venen a fer enoturisme al Bages. La majoria d’enoturistes (un 80%) tenen entre 36 i 65 anys i venen en parelles o amb grups d’amics. Tot i que bona part dels enoturistes provenen d’altres zones de Catalunya, prop d’un 22% ve de fora de Catalunya, tant de la resta de l’Estat com de diferents països europeus i dels Estats Units. Per a Agustí Comas, conseller comarcal de Turisme, “l’enoturisme és des de fa uns quants anys un dels principals productes turístics a la comarca del Bages, gràcies a la dedicació i promoció que n’ha fet tant la Denominació d'Origen Pla de Bages com els propis cellers. Ara, amb la Ruta del Vi de la DO Pla de Bages fem un pas endavant per estructurar i projectar tota aquesta oferta, que creiem que té un gran futur i que ens ha de posicionar com a destinació enoturística de referència a Catalunya”.
 
La DO Pla de Bages actualment compta amb 15 cellers arreu del territori, que són Abadal, Caves Gibert, Celler Cooperatiu d'Artés, Celler Cooperatiu de Salelles, Celler Grau i Grau, Celler Les Acàcies, Celler Sanmartí, Celler Solergibert, Collbaix - celler el Molí, Exibis, Fargas-Fargas, Heretat Oller del Mas, Mas de Sant Iscle i vins Colltor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RUTA DEL VI   BAGES TURISME   DO PLA DE BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
BAGES
La DO Pla de Bages a la Barcelona Wine Week
BAGES
Les DO’s de Barcelona participen conjuntament al Hotel Wine Fest

BAGES
La DO Pla de Bages convoca una nova edició del Premi Viu la Pedra Seca
LA FOTO DEL DIA
El Poble Vell de Súria conserva tot l’encant medieval
LA FOTO DEL DIA
Després de les festes de Nadal, tornem a les coses senzilles
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]