Dimecres 24 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa participa a la 18a Setmana Europea de Regions i Ciutats
L'Ajuntament de Manresa ha participat activament en dos dels tallers virtuals que es van dur a terme el passat dimecres 7 d'octubre, dins del bloc d'apoderament de la ciutadania.
Setmana Europea de Regions i Ciutats.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/10/2020 13:34
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
El primer taller, que es va fer al matí, portava per  títol "Small towns fighting long term decline" (Ciutats petites que  combaten el declivi de llarg termini). Hi va intervenir la tècnica de Relacions Internacionals Sònia Puyol, juntament amb els  alcaldes de les ciutats d'Altena (AL), Melgaço (PO) i Idrija (ESL),  que amb altres tres ciutats europees formen part de la  xarxa URBACT Re-growCity. Manresa va parlar del projecte de creació  d'un grup de voluntariat i suport mutu al Centre Històric de  Manresa,  anomenat La Canal.

El segon taller, que es va fer a la tarda, va ser organitzat per la xarxa de ciutats mitjanes europees Eurotowns, de la qual Manresa n'és membre actiu, amb el títol "We know you, you know us! How medium-sized cities empower their citizens in a closer way" (Et coneixem, ens coneixes! Com les ciutats mitjanes poden empoderar els seus ciutadans d'una forma més propera). Al taller hi va intervenir la regidora de Cultura, Anna Crespo Obiols. També es van mostrar experiències i bones pràctiques de Roeselare (BE), Reggio Emilia (IT) i Jyväskylä (FI). El debat va ser conduit per Carol Thomas, representant del Consell de Municipis i Regions d'Europa, i va ser presentat per les ciutats de Sindelfingen (AL) i Gävle (SU).

Manresa va exposar la seva iniciativa d'empoderament de la ciutadania a través de la sensibilització i implicació de la comunitat local en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible fixats per l'ONU el 2015, així com en l'elaboració, implementació i avaluació de l'Agenda Manresa 2030. Aquest procés participatiu s'havia de posar en marxa abans de l'estiu, però a causa de les restriccions provocades per la Covid-19 s'ha reformulat i s'ha iniciat recentment. Al taller es van donar a conèixer els detalls del projecte i el disseny de les eines de sensibilització i participació ciutadanes. Els dos tallers van esgotar totes les inscripcions, que eren de 150 assistents per sessió.

La participació a la 18a Setmana Europea de Regions i Ciutats ha estat una oportunitat per Manresa per tal de donar-se a conèixer als fòrums europeus de governs locals i regionals, i projectar-se així internacionalment, alhora que ha pogut mostrar experiències locals d'èxit i aprendre bones pràctiques d'altres ens europeus.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SETMANA EUROPEA DE REGIONS I CIUTATS   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
MANRESA
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
FUTBOL
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa

NATACIÓ
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
LA FOTO DEL DIA
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
MANRESA
Manresa ho té tot a punt per celebrar una Universitat Catalana d'Estiu gratuïta i oberta
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
PMCC i Cecot reforcen la seva aliança per impulsar la competitivitat del sector del metall
L’empremta europea a Catalunya
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
Els sub16 es proclamen campions catalans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]