En l'actual situació d'increment de contagis de la Covid-19, per responsabilitat, com a entitats convocants dels talls de la carretera en record de les víctimes, en retardem la convocatòria per més endavant. En els dies vinents, així què millorin les condicions de la pandèmia, organitzaran el tall en el punt quilomètric on es va produir el fatal accident. Les dues entitats denunciem la manca d'interès del departament de Territori i Sostenibilitat en desdoblar la C-55 en el tram Abrera-Manresa.
El conseller fa pocs dies donava entendre que consideren la C-55 una via secundària de baixa ocupació, i que no hi havia capacitat econòmica per afrontar la despesa de desdoblar- la, o fer-hi l'alternativa del 2+1. La realitat però és tossuda i desmenteix al conseller, ja que la densitat de trànsit és tràgicament massa alta, per la capacitat actual de la carretera, que pateix tots els inconvenients d'un traçat molt antic, amb intervencions, que sovint només són pedaços, sense que aportin la necessària tranquil·litat als conductors i duguin eficàcia i eficiència al trànsit de la via què connecta les comarques centrals amb l'àrea metropolitana sud, BCN, aeroport i ports de Barcelona i Tarragona, en definitiva que deixi de ser una ratera pel transit rodat.
El desdoblament és la resposta al problema de la C-55, cal impulsar amb urgència l'execució del projecte enterrat en els calaixos del departament, i acabar de projectar-ne la resta del tram. Pel que fa a la qüestió econòmica, se'ns fa estrany que cada any surtin recursos milionaris per mantenir el nivell de beneficis de l'empresa privada Autema, concessionària de l'autopista C-16, amb l'excusa d'una pretesa gratuïtat què la ciutadania, ni entén ni pot gaudir-ne.